تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک صنعت و معدن از گشایش اعتباری معادل ۴٫۹ میلیارد دلاری از سوی این بانک طی سال مالی گذشته خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴، علی اشرف افخمی که در نشست رسانه ای به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: در حالی […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک صنعت و معدن از گشایش اعتباری معادل ۴٫۹ میلیارد دلاری از سوی این بانک طی سال مالی گذشته خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴، علی اشرف افخمی که در نشست رسانه ای به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: در حالی که سهم بانک صنعت و معدن از کل سپرده های مجموعه ۱۲ بانک بزرگ کشور، تنها ۱٫۱ درصد است، سهم تسهیلات اعطایی ما در سال گذشته معادل ۴٫۳ درصد مجموعه این ۱۲ بانک بوده است.
وی گفت: همچنین، سهم تسهیلات این بانک به بخش صنعت و معدن در سال مالی گذشته، معادل ۱۵٫۲ درصد بوده که رقمی بسیار چشمگیر است.
افخمی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ درصد سهم سپرده های ۱۲ بانک بزرگ کشور متعلق به بانک های توسعه ای کشور شامل بانک کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، توسعه صادرات و بانک صنعت و معدن است، سهم میزان تسهیلات اعطایی این پنج بانک از مجموعه تسهیلات پرداختی را معادل ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که تنها ۱۶ درصد جذب سپرده های ۱۲ بانک بزرگ کشور در بانک های توسعه ای انجام شده است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به جایگاه بانک های توسعه ای در دنیا، کفایت سرمایه این گونه بانک ها را بالاتر از ۱۴ درصد عنوان کرد در حالی که در ایران این رقم حداکثر بین ۸ تا ۱۰ درصد است.
وی همچنین با بیان اینکه میزان سرمایه بانک های توسعه ای خارجی بین ۵ تا ۱۸ میلیارد دلار است، این رقم را در ایران، کمتر از یک میلیارد دلار عنوان و ابراز امیدواری کرد، با گشایش های ایجاد شده بعد از توافق هسته ای، طی سال های آینده، این رقم برای بانک های داخلی دست کم تا پنج میلیارد دلار افزایش یابد.