تاپ خبر24: مدیرکل کسب‌وکار سازمانی همراه اول «عدم وجود نهاد مستقل و متشکل از همه بازیگران در حوزه‌های تصمیم‌گیری و اجرا» را حلقه مفقوده در مقوله هوشمندسازی انرژی است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق» از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان و با حمایت همراه اول در دانشگاه زنجان برگزار شد.

در حالیکه امید می رود برگزاری چنین رویدادهایی فراهم کننده بستری مناسب برای تبادل دانش و تجربیات خبرگان علمی و صنعتی باشد، «معرفی اهمیت هوشمندسازی در حوزه توزیع نیروی برق» و «توسعه همکاری های علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی جهان» از جمله برخی اهداف مهم آن بود.

در همین راستا و طی آخرین روز برگزاری رویداد، پنل «مدیریت مصرف هوشمند» با حضور مصطفی درجزی مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول و نمایندگانی از توانیر و دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و شهید باهنر برگزار شد.

درجزی در این نشست، ارائه خود را با محوریت سه موضوع «ضرورت حضور اپراتورهای تلفن همراه در حوزه انرژی»، «جزییات همکاری همراه اول در پروژه فهام و هوشمندسازی موتورهای کشاورزی و صنعتی» و «ایجاد راهکارهای متنوع برای مدیریت مصرف بخش خانگی و تجاری» داشت و به جایگاه رقابتی همراه اول در منطقه پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درصد از سهم درآمدی بازار ارتباطات سیار در اختیار همراه اول است، اظهار کرد: ۵۳ درصد سهم بازار مشترکان فعال نیز در اختیار اپراتور اول تلفن همراه است کما اینکه بیش از ۸۰ درصد کانال ارتباطی مشترکان با صنعت برق از طریق سیمکارت های همراه اول است.

مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول با اشاره به سه لایه کسب و کاری این اپراتور عنوان کرد: طی سالیان اخیر با توجه به ترسیم ماموریت «تحقق رویای دیجیتال» با چشم انداز تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند، اقدام به سرمایه گذاری های هوشمندانه مطابق با این رسالت خطیر در سه لایه کسب و کاری خود اعم از Core به عنوان کسب و کار اصلی،Near core به عنوان نزدیک به کسب و کار اصلی و Beyond core به عنوان فراتر از لایه اصلی کرده ایم.