تاپ خبر۲۴:کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دیدگاه و نظرات خود را در خصوص وضعیت جنبش المپیک در جمهوری اسلامی ایران و مجمع عمومی انتخاباتی کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. در نامه ارسالی از سوی پره میرو ، مدیر روابط کمیته های ملی المپیک کمیته بین المللی المپیک و حسین المسلم مدیر […]

تاپ خبر۲۴:کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دیدگاه و نظرات خود را در خصوص وضعیت جنبش المپیک در جمهوری اسلامی ایران و مجمع عمومی انتخاباتی کمیته ملی المپیک را اعلام کرد.

در نامه ارسالی از سوی پره میرو ، مدیر روابط کمیته های ملی المپیک کمیته بین المللی المپیک و حسین المسلم مدیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا به کمیته ملی المپیک کشورمان آمده است :
خبرتحولات مثبت اخیر در وضعیت جنبش المپیک کشورمان مسرت بخش بوده است ؛ بویژه پیشرفتی که تعدادی از فدراسیون های ملی در تهیه اساسنامه خود بر طبق مقتضیات و ملزومات فدراسیون های بینالمللی مربوطه داشته اند.
همچنین از نامه صریح شما اینگونه متوجه شدیم که مقامات دولت جدید و سرپریت جدید وزارت ورزش به صراحت تایید نمودهاند که اصول و مقررات نهادهای بین المللی ورزشی باید محترم شمرده شده و رعایت شوند . بنابراین برداشت ما این است که قوانین ورزشی جاری کشورتان بزودی اصلاح خواهد شد تا در تطابق کامل با اصول و مقررات بنیادین منشور المپیک قرار بگیرد .
همچنین فرصت را مغتنم شمرده و مجددا از همکاری شما در مراحل اصلاح اساسنامه آن کمیته المپیک که نهایتا در تاریخ ۱۰ جون ( ۲۰ خرداد ۹۲ ) مورد تایید اعضای مجمع عمومی کمیته تان قرار گرفت و سپس در تاریخ ۲۱ آگوست               ( ۳۰ مرداد ) رسما توسط IOC تایید شد ، تشکر نماییم . با توجه به تحولات مثبت حاصله و به درخواست شما خرسندیم که تایید نماییم مخالفتی با برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی توسط آن کمیته ملی المپیک در اولین زمان ممکن ، وجود ندارد . ما را در جریان اقدامات بعدی قرار دهید .