تاپ خبر۲۴: همایش دو ” روز المپیک” همزمان در تهران و سایر شهرهای کشور با حضور مسوولان کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش شهرداری تهران در پل طبیعت برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، مراسم دو همگانی ” روز المپیک” به همزمان با فرارسیدن هفته المپیک، […]

تاپ خبر۲۴: همایش دو ” روز المپیک” همزمان در تهران و سایر شهرهای کشور با حضور مسوولان کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش شهرداری تهران در پل طبیعت برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، مراسم دو همگانی ” روز المپیک” به همزمان با فرارسیدن هفته المپیک، و با حضور محمد رضایی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری پایتخت و جلال عسگری معاون ورزش آقایان؛ دستگردی رییس اداره تفریحات و علی عسگری مدیرروابط عمومی و امور بین الملل این سازمان، روسای تربیت بدنی و مدیران ورزش آقایان و بانوان مناطق ۲۲گانه تهران، کیومرث هاشمی رِیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، رضا دباغی شهردار منطقه ۳ و بیش از ۳ هزار نفر از خانواده ها و علاقه مندان به ورزش صبح امروز( ۲۵ تیرماه) در پارک موزه دفاع مقدس و در مسیر منتهی به پل طبیعت و بوستان نوروز برگزار شد.

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک که در این مراسم حضور داشت و به همراه علاقه مندان به ورزش در مسیر پل طبیعت به بوستان نوروز حرکت می کرد با بیان اهمیت توجه به ورزش همگانی و قرار دادن آن در کنار تفریحاتی که منجر به سلامتی جسم و روح شهروندان می شود، گفت: این مراسم هر سال در تمام کشورهای جهان و از جمله در پایتخت ایران از سوی کمیته ملی المپیک با همکاری فدراسیون همگانی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گفته وی، امسال با همت و همکاری کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش شهرداری تهران مراسم یادشده در تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد و ما ازمسوولان شهرداری به ویژه سازمان ورزش تشکر می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امروز در سراسر کشور چنین مراسمی از سوی فدراسیون همگانی هم در حال برگزاری است و امید می رود از سال‌های آینده با کمک و همکاری مسوولان محترم شهرداری که توجه ویژه ای به تفریحات و ورزش همگانی مردم و سلامت شهروندان عزیز دارند، شاهد برگزاری مراسمی باشکوه‌تر به مناسبت روز المپیک باشیم.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: ما همواره به دنبال تعانل با ارگان های مختلف هستیم تا بستری مناسب برای حضور شهروندان در عرصه ورزش فراهم کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه طی سال های اخی اقدامات خوبی برای توسعه ورزش همگانی در پایتخت انجام شده است، اظهار کرد: امروز نیز برای ما یک مناسبت ویژه بود تا بتوانیم هزاران تن از پایتخت نشینان را به ورزش کردن تشویق کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت های خوبی بار یورزش همگانی در تهران آماده خدمت رسانی است؛ علاوه بر صدها مجموعه ورزشی ابی و غیرآبی، ۲۲۰۰ بوستان تهران نیز به ست های ورزشی تجهیز شده است تا ورزش ارزان و قابل دسترس برای همه سلایق و همه سنین فراهم شود.

در ادامه این مراسم پیام توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بمناسبت “روز المپیک”از سوی شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک قرائت شد.

در متن پیام توماس باخ آمده است:
شرکت کنندگان محترم روز المپیک ۲۰۱۶
از شما بخاطر ملحق شدن به جشن روز المپیک تشکر می نمایم.شما بخشی از این رویداد رو به رشد جهانی هستید. مردم سراسر جهان نیر مثل شما ظهور جنبش المپیک را با تقسیم شادی های ورزشی و مشارکتی که ریشه در ارزشهای المپیک دارد جشن می گیرند.برخی از شما در مراسم دو روز المپیک شر کت می کنید،برخی دیگر به یادگیری ورزش های جدید پرداخته یا از رویدادهای فرهنگی با موضوعات المپیکی بهره مند می شوید.
روز المپیک بدون توجه به سن یا قابلیت ورزشی به همه تعلق دارد. موضوع مهم، پویا بودند است. با توجه به اینکه روز المپیک رویدادی تاریخی را جشن می گیرد اهداف آن برای آینده بویژه برای جوانان برنامه ریزی شده است.روز المپیک فرصتی است تا به مردم یاداوری کند که ورزش فقط برای تماشا نیست ما می خواهیم الهام بخش همه مردم باشیم تا فعالیت داشته و تفریح کنند.
از اینکه سهم خود با دوری جستن از بی تحرکی بجا می آورید سپاسگزارم، لطفا دیگران را نیز به اینکار تشویق کنید تا نه فقط در روز المپیک بلکه با هدف اینکه زندگی سالم تر و شادتری داشته باشند بی تحرکی کنار بگذارند.
از این روز لذا بیرید و روح “روز المپیک” را در تمام طول سال زنده نگه دارید.

توماس باخ
رئیس کمیته بین المللی المپیک

پس از قرائت متن پیام رپییس IOCاز سوی دبیر کل کمیته ملی المپیک، اعضای حاضر در مراسم روز المپیک به ورزش همگانی پرداختند و سپس به قید قرعه به نفرات حاضر در این مراسم جوایز نفیسی اهداشد