تاپ خبر۲۴: در دنیای امروز برای انجام کارهای رزومره و روتین، صرفاً تهیه یک کیس میانرده تمام مساله شما نیست. پیشنهاد یک کیس با قطعات میان رده برای مصارف عادی نظیر وب گردی، تماشای فیلم یا مصارف تجاری- اداری، در نگاه اول ممکن است کم هزینه باشد. در این خبر قصد داریم تا یک کیس […]

تاپ خبر۲۴: در دنیای امروز برای انجام کارهای رزومره و روتین، صرفاً تهیه یک کیس میانرده تمام مساله شما نیست. پیشنهاد یک کیس با قطعات میان رده برای مصارف عادی نظیر وب گردی، تماشای فیلم یا مصارف تجاری- اداری، در نگاه اول ممکن است کم هزینه باشد. در این خبر قصد داریم تا یک کیس دسکتاپ با قدرت متوسط را با محصولات سری VivoMini و VivoPC ایسوس مقایسه کنیم:

سیستمی با قطعات مناسب برای مصارف اداری و فعالیت های روزمره نظیر تماشای فیلم، پروژه های office یا وب گردی، تقریباً با یک VivoPC برابری می کند. اما در ادامه به برخی از ویژگی های دسکتاپ ها در برابر VivoPC ایسوس اشاره می کنیم تا انتخاب بین این دو اندکی راحت تر گردد.
یک مثال کاربردی برای درک بهتر: می خواهیم برای یک اداره، ۵۰ دستگاه کامپیوتر دسکتاپ برای مصارف روزمره تهیه کنیم. از لحاظ قیمت اولیه و ارتقا ممکن است بدون تردید به خرید کیس میان رده با قطعات متوسط فکر کنید. اما در ادامه به موضوعاتی مهمتر از قیمت اولیه کیس خواهیم پرداخت که نظر شما ممکن است تغییر کند.
میانگین مصرف یک کیس معمولی با قطعات میان رده و استاندارد حدود ۲۰۰ وات است، اما VivoPC در بدترین حالت تا ۵۰ وات انرژی مصرف می کند. خوب تا اینجا ۱۵۰ وات در مصرف انرژی یک کامپیوتر صرفه جویی شد. این عدد را در ۵۰ دستگاه مورد بحث ضرب کنید؛ حتماً مدیرتان از نخریدن کیس پس از دیدن قبض برق هر ماه از شما تشکر خواهد کرد!!
خوب در یک شرکت برای ارتباط و استفاده از محیط شبکه، معمولاً از بستر کابل استفاده می کنند. از معایب کابل شبکه می توان به ثابت بودن مکان سیستم، محدودیت های سخت افزاری و مدیریتی و دشواری در اضافه کردن سیستم جدید به محیط کار برشمرد. این درصورتی است که سری VivoPC و VivoMini دارای رابط شبکه بی سیم و بلوتوث است و با داشتن یک روتر بیسیم کل مبحث مشکلات شبکه رفع می گردد.
به علاوه در محیط کار نظم میز کار و راحتی کاربر تاثیر مستقیم در عملکرد کارکنان خواهد داشت. یک کیس با ابعاد متوسط بخشی از فضای کار را اشغال کرده و اتصالات جانبی مانند کابل ماوس و کیبورد و سایر ادوات، محدودیت هایی را غالباً برای جابجایی یا چیدمان مناسب ایجاد خواهد کرد. سری Vivo ایسوس با ابعاد بسیار کوچک با رابط های متنوع و قابلیت نصب بر پشت نمایشگر به وسیله بست Vesa، تقریباً جایی از میز کار را اشغال نمی کند. علاوه بر آن در صورت تمایل می توانید با ظاهر لوکس آنها نیز میز کار خود را آراسته تر و زیبا تر کنید.
در یک کیس تعداد متعددی فن برای خنک سازی و تهویه کل سیستم مشغول به کار است که در طول کار نویز مزاحمی ایجاد می کند. اما VivoPC یا VivoMini ایسوس با راهکار ابداعی و تقریباً بدون نویز ایسوس خنک می شوند و آرامش محیط کار همواره حفظ می شود! این درحالی است که کیس های عادی بعد از گذشت چند ماه در اثر جذب گرد و غبار محیط نیاز به سرویس و نگه داری دارند ولی سری Vivoبه دلیل راهکار مناسب و مکش کمتر جریان هوا دیرتر نیاز به سرویس خواهد داشت.
ممکن است بخواهید در برابر عدم ارتقای سخت افزاری Vivoها موضع بگیرید. اگر منصفانه تر بنگریم، به جز افزایش حجم هارد دیسک ها در هیچ یک از دو گروه مورد بحث هرگز ارتقایی صورت نخواهد گرفت. این در حالی است که هارد دیسک در VivoPCها به آسانی در درسترس بوده و به راحتی می توانید آن را تعویض یا اضافه کنید.
ایسوس راهکارهای دیگری را نظیر سیستم عامل، اشتراک آنتی ویروس رایگان، فضای ذخیره سازی ابری اختصاصی، نرم افزارهای کاربردی و مدیریتی فراوان، گارانتی یک پارچه کل سیستم و … را به عنوان ارزش افزوده در VivoMini و VivoPC قرار داده است که برای هر یک از این خدمات (در صورت استفاده از یک کیس) باید تقریباً به اندازه قیمت یکی از قطعات سخت افزار اصلی آن هزینه کنید.