تاپ خبر۲۴:مهندس علی اصغر مونسان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز به صورت حرفه ای و مدرن ، با امکانات تخصصی و فضاهای لازم و سالن های متعدد حرفه ای و تجربی و بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است. وی با بیان اینکه این مرکز با زیربنایی بالغ بر ۱۶ هزار متر […]

تاپ خبر۲۴:مهندس علی اصغر مونسان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز به صورت حرفه ای و مدرن ، با امکانات تخصصی و فضاهای لازم و سالن های متعدد حرفه ای و تجربی و بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز با زیربنایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع  در مجاورت فرهنگسرای خاوران و در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع قرار داد، افزود : دارا بودن یک سالن مجهز با گنجایش ۱۰۰۰ نفر با قابلیت اجرای نمایش های تاتر کلاسیک ، تاتر موزیکال و اجرای کنسرت موسیقی و ارکستر سمفونیک ، ۴ سالن نمایش تجربی با گنجایش ۱۵۰ نفر و یک سالن ویژه نمایش عروسکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی افزود : کارگاه های ساخت دکور ، کارگاه خیاطی ، سالن های تمرین ، اتاق گریم و سایر امکانات تجربی و فضاهای پشت صحنه ، از دیگر امکانات این مرکز است.

مونسان ، سالن اصلی این مجموعه با گنجایش هزار نفر را بزرگترین سرسرای نمایش کشور نام برد و گفت : چهار سالن دیگر این مجموعه با ظرفیت ۱۵۰ نفر ، امکان گسترش تاتر تجربی را به خوبی فراهم می کند همچنین سالن تاتر عروسکی مجموعه ، در هر اجرا میزبان ۱۲۰ نفر خواهد بود .

وی اظهار کرد : در مرکز پردیس تاتر حرفه ای شهر تهران فضای آمفی تاتر روباز به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع نیز در نظرگرفته شده که این مکان برای  نمایش های آیینی و سنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته مونسان کتابخانه تخصصی ، گالری های متعدد ، فضاهای آموزشی و تفریحی ، رستوران ، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و سالن بازی کودکان از دیگر فضاهای گنجانده شده در این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران  در ادامه به ذکر خصوصیاتی از سالن های اجرای نمایش این پردیس اشاره کرد و گفت : در این مجموعه برای اولین بار امکان تغییر زاویه کف برای ساخت دکورهایی با کف صحنه شیب دار فراهم شده که این امکان ، قابلیت طراحی و اجرای نمایش با زوایای مختلف مورد نیاز نسبت به جایگاه تماشاگران را برای کارگردانان تاتر فراهم کرده است.

وی همچنین گفت : سن تعبیه شده در این سالن ، امکان قرارگیری گروه های بسیار بزرگ موسیقی گروهی و ارکسترا تا بیش از ۲۰۰ نفر ، فراهم کرده و به همین دلیل  جزو سالن های انگشت شمار دنیا قرار دارد.

مونسان خاطرنشان کرد: دو سالن تمرین یکی با ابعاد صحنه اصلی و برای حضور هیات بازبینی و دیگری با مساحت یک دوم صحنه برای پشتیبانی را از دیگر ویژگی های پردیس تاتر حرفه ای شهر تهران نام برد.