تاپ خبر۲۴:در نخستین جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی، همراه اول موفق به دریافت نشان‌ عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره و از مدیرعامل این اپراتور به‌عنوان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی تقدیر شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی» عصر امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه با حضور برندهای سازمانی و تجاری کشور که در این عرصه صاحب نام هستند، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این رویداد «کمک به اعتلای فعالیت های مسؤولیت اجتماعی در سازمان ها و بهینه سازی آنها» عنوان شده بود که ممیزی، ارزیابی و تقدیر از سازمان های فعال در زمینه مسؤولیت اجتماعی در سه سطح «در حال رشد»، «رشد یافته» و «پیشرو» نیز در این دوره انجام گردید.

 

«مسؤولیت اجتماعی» طبق تعریف این جشنواره، یکی از مفاهیم بنیادی سرآمدی است که معمولا پیاده سازی آن بر عهده روابط عمومی است؛ در واقع روابط عمومی سرآمد، به فراتر از وظیفه سازمانی خود عمل کرده و در نقش یک شهروند سازمانی مسؤول، به عملکردی فراسازمانی می اندیشد و کمک می کند تا سازمان متبوع با انسجام لازم و قاطعیت بیشتر به سمت سرآمدی و انجام مسؤولیت اجتماعی حرکت کند.

 

مسؤولیت اجتماعی شرکت ها که به بررسی نقش و مسؤولیت آنها در اجتماع و توجه به ارزش های اخلاقی می پردازد، با کمک به جامعه به مسؤولیت حفظ و نگهداری استانداردهای زندگی در آن محیط و جامعه توجه دارد و در این راستا با اتخاذ تاکتیک های لازم و از طریق کمک های فراتر از مسؤولیت قانونی به رشد و قوام محل و جامعه فعالیت خود از طریق حامی گری و انجام اقدامات لازم می پردازد.

 

همچنین بر این نکته پا می فشارد که سودآوری باید در محیطی اخلاقی که منافع جامعه و انسان ها بر آن اولویت دارد، اتفاق بیفتد.

 

با همین رویکرد، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که در راستای تحقق چشم انداز خود، فعالیت های مسؤولیت اجتماعی اش را ذیل سه محور «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «فعالیت های بشردوستانه» و «محیط زیست» تعریف کرده، توانست در این جشنواره در دو بخش مستقل نشان برتر رویداد را کسب کند.

 

همراه اول بنابر انتخاب کمیته داوران این رویداد، «نشان عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره» را کسب کرد؛ همچنین «نشان ویژه سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی» نیز به مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول اعطاء شد.