تاپ خبر۲۴:همزمان با هفته بانکداری اسلامی نمایشگاه ویژه دستاوردهای بانکداری اسلامی توسط بانک مهر اقتصاد در مصلی های نماز جمعه سراسر کشور برپا شد. ابراهیم صفرلکی – رئیس اداره کل روابط عمومی – هدف از برگزاری این نمایشگاه را پاسخگوئی به دغدغه علما، مراجع عظام، دلسوزان نظام و آحاد جامعه در زمینه ترویج بانکداری اسلامی […]

تاپ خبر۲۴:همزمان با هفته بانکداری اسلامی نمایشگاه ویژه دستاوردهای بانکداری اسلامی توسط بانک مهر اقتصاد در مصلی های نماز جمعه سراسر کشور برپا شد.

ابراهیم صفرلکی – رئیس اداره کل روابط عمومی – هدف از برگزاری این نمایشگاه را پاسخگوئی به دغدغه علما، مراجع عظام، دلسوزان نظام و آحاد جامعه در زمینه ترویج بانکداری اسلامی و توجه به مقوله الزامات استقرار و عملیاتی کردن آن در سیستم بانکی عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم از نحوه اجرای عقود اسلامی و اطلاع رسانی از انطباق دستورالعمل ها و قراردادهای بانک با قوانین شرع مقدس نیز از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه­ها بود.

صفرلکی تصریح کرد: در این نمایشگاه،  نمازگزاران و بازدیدکنندگان از نزدیک با اقدامات عملی بانک مهر اقتصاد در راستای پیاده سازی بانکداری اسلامی آشنا شدند و با توجه به حضور کارشناسان مربوطه در محل نمایشگاه به سوالات و شبهات احتمالی بازدیدکنندگان در زمینه مفاهیم و کارکردهای انواع عقود اسلامی، پاسخ های لازم داده شد.

وی افزود: گوشه ها­یی از اقدامات بانک در زمینه بانکداری اسلامی در این نمایشگاه در قالب عکس، پوستر و بنر به نمایش گذاشته شد و توزیع کتابچه معاملات بانکداری در بین نمازگزاران، توزیع برگه و بروشور شرکت در مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی و پاسخ به سئوالات نمازگزاران از دیگر برنامه های جنبی آن بود.

رئیس اداره کل روابط عمومی با اشاره به تهیه و توزیع نرم افزار و کتاب برای آگاه‌سازی مردم از نحوه اجرای عقود اسلامی و نحوه اجرای فعالیت‌های بانکی، افزود: بانک مهر اقتصاد تمام توان خود را برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ بانکداری اسلامی به کار گرفته است چرا که معتقدیم سالم سازی اقتصاد کشور، توزیع عادلانه ثروت، گسترش عدالت اقتصادی، شکوفائی اقتصاد، کسب روزی حلال و رفع فقر و تبعیض در گرو پیاده سازی اقتصاد اسلامی است.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه ها مورد استقبال ائمه جمعه، مسئولین استانی و نمازگزاران سراسر کشور قرار گرفت.