به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴،محمدپور رئیس موزه ملی ایران در نشست خبری نمایشگاه نگاهی بر آرایه‌ها و زیور‌آلات در ایران زمین به روایت آثار موزه ملی ایران گفت: موزه ملی ایران محل نگهداری و حفاظت از نفیس‌ترین آثار تاریخی و یکی از برترین موزه‌ها برای پژوهشگران محسوب می‌شود. وی افزود: وظیفه اصلی موزه ملی ساماندهی و حراست […]

به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴،محمدپور رئیس موزه ملی ایران در نشست خبری نمایشگاه نگاهی بر آرایه‌ها و زیور‌آلات در ایران زمین به روایت آثار موزه ملی ایران گفت: موزه ملی ایران محل نگهداری و حفاظت از نفیس‌ترین آثار تاریخی و یکی از برترین موزه‌ها برای پژوهشگران محسوب می‌شود.
وی افزود: وظیفه اصلی موزه ملی ساماندهی و حراست از آثار تاریخی بوده که از کاوش‌های حفارشناسی بدست آمده است.
“محمدپور” تصریح کرد: موزه ملی ایران در دنیا یکی از برترین موزه‌ها برای پژوهشگران محسوب می‌شود.
رئیس موزه ملی ایران بیان کرد: در سال گذشته کتاب دو جلدی مقالات ۸۰ سال باستان‌شناسی ایران به چاپ رسید همچین نمایشگاهی با عنوان “شکوه مینای لاجوردی” در کشور چین برگزار کردیم.
وی اظهار داشت: روز ۲۷ اسفند نمایشگاه نگاهی بر آرایه‌ها و زیور‌آلات ایران زمین به روایت آثار موزه ملی ایران افتتاح یک ماه برپا خواهد بود بازدید برای عموم نیز رایگان است.
“محمدپور” تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ قلم شی تاریخی به نمایش گذاشته می شود به طوریکه در بخش تاریخی ۴۲ قلم شی مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد تا ساسانی در بخش پیش از تاریخ ۳۸ قلم شی از هزاره پنج پیش از میلاد که بدست آمده از تپه سیلک، گیلان  نهاوند، حسنلو، اسماعیل آباد، گیلان زیویه و همدان بوده و در بخش اسلامی نیز ۲۰ قلم شی از صدر اسلام تا سده ۱۲ و ۱۳ هجری و در بخش پارینه سنگی دو قلم شی و در بخش مهر و سکه نیز ۸ قلم شی به نمایش در می‌آیند.
رئیس موزه ملی ایران بیان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از اشیایی‌ که واردموزه می شوند نداریم چون تعدادی از آنها از حفاری‌های باستان‌شناسی و تعدادی نیز مربوط به آثار توقیفی است.
وی افزود: هم اکنون اطلاعات مربوط به یک هزار شی از موزه ملی ایران در طرح جام قرار گرفته است.
“محمدپور” تصریح کرد: برای سال ۹۲ قصد داریم یک مخزن جدید را برای ساماندهی اشیاء تجهیز کنیم.
رویس موزه ملی ایران درباره گسترش موزه ملی ایران گفت: آثار بسیاری در گنجینه موزه ملی ایران نگهداری می‌شود که برای نمایش آن مکان مناسبی وجود ندارد به همین منظور با وزارت مسکن در حال مذاکره هستیم تا مکانی را برای احداث موزه جدید ملی اختصاص می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: چند سال گذشته قرار بود توسط موزه ملی در قالب میدان مشق انجام شود که این موضوع در حال پیگیری است و منافاتی با احداث موزه جدید ملی ندارد. “محمدپور” تصریح کرد: موزه ملی ایران به صورت  هیات امنای اداره خواهد شد به طوریکه ریاست آن برعهده رئیس‌جمهور و اعضاء آن متشکل از شهردار تهران و شش نفر از صاحب نظران حوزه۹ فرهنگی و علمی خواهد بود و هم اکنون آیین‌نامه آن تهیه و از سالهای آینده اجرایی می شود.