تاپ خبر24: مدیرعامل بانک سینا گفت: عملکرد این بانک در حوزه تسهیلات تکلیفی، از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط‌عمومی بانک سینا، غلام‌رضا فتحعلی در نشست خبری همزمان با روز خبرنگار، با بیان آنکه بانک سینا جزو پیشگامان فعالیت در حزوه مسئولیت اجتماعلی است، تصریح کرد: این بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی جایگاه بسیار مطلوبی دارد به‌طوری که از لحاظ درصد پوشش بودجه در سه حوزه وام فرزندآوری، اشتغالزایی بهزیستی و ودیعه مسکن، رتبه اول نظام بانکی را کسب کرده است.
به گفته وی، بانک سینا از لحاظ مانده مطالبات غیرجاری نیز در بین بانک‌های خصوصی کشور در جایگاه دوم دارنده کمترین میزان مطالبات غیرجاری است که نشان می‌دهد اقدامات نظارتی و اعتبارسنجی به نحو مطلوبی از سوی همکاران صورت گرفته و قابل تقدیر است.
مدیرعامل بانک سینا به وضعیت سهام بانک اشاره کرد و ‌اظهار داشت: عملکرد بانک سینا در بازار سرمایه نیز حاکی از عملکرد بهتری نسبت به میانگین صنعت بانکی است به طوری که قیمت سهام این بانک در پایان سال گذشته نسبت به ابتدای سال از رشد ۶۱ درصدی برخوردار شده در حالی که میانگین رشد صنعت بانکداری در این مدت معادل ۱۲ درصد و رشد شاخص کل ۴۳ درصد بوده است.
وی افزود: قیمت سهام این بانک در ۲۷ تیر ۱۴۰۲ نیز در مقایسه با اول مرداد ۱۴۰۱ از رشد ۳۷ درصدی برخوردار شده در حالی که متوسط رشد صنعت بانکی ۲۸ درصد و رشد شاخص کل ۳۳ درصد بوده است. با این وجود، برنامه‌های جدیدی با حمایت سهامداران عمده جهت حمایت از سهم در دست تدوین است.
وی از جمله اقدامات اساسی بانک سینا در سال ۱۴۰۱ را تدوین و اجرای طرح راهبری کسب‌وکار برشمرد و گفت: در این طرح، راهبردهای اساسی بانک برای حل و رفع مسائل کلیدی بر دو حوزه عمده توسعه خطوط کسب‌وکار و توسعه بانکداری دیجیتال استوار شده است.
به گفته فتحعلی، با ایجاد چهار خط کسب‌وکار بانکداری خرد، تجاری، اختصاصی و اجتماعی در بانک سینا که پیشران راهبرد کسب‌وکار محسوب می‌شوند، فعالیت‌های عملیاتی به صورت برنامه‌ریزی شده و کیفی‌تر تداوم خواهد یافت و این امر با توسعه کانال‌های بانکداری دیجیتال و بانکداری پلتفرمی به عنوان زیرمجموعه راهبرد بانکداری دیجیتال، سرعت بیشتری خواهد گرفت.