تاپ خبر24: آزمایشگاه فناوری 5G و اینترنت اشیا همراه اول با هدف توانمندسازی حوزه ICT کشور معرفی و نخستین فراخوان هکاتون نسل ۵ مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور رونمایی شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین معرفی و نشست خبری تشریح فعالیت‌های آزمایشگاه نسل پنجم مرکز تحقیق و توسعه همراه اول صبح امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سیدمحمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری، آزاد روانشید رییس آزمایشگاه ۵G همراه اول و اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

*راه‌اندازی آزمایشگاه ۵G با هدف توانمندسازی حوزه ICT کشور

شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ابتدای این نشست، ماهیت این آزمایشگاه راه اندازی شده و تخصیص یافته به فناوری ۵G را مانند آزمایشگاه های باز (Open Laboratory) دانست و اظهار کرد: رویکرد ما مبتنی بر طراحی مدرن، انعطاف پذیر و با محوریت کار تیمی بوده است. معمولا آزمایشگاه های باز به عنوان مکانی برای رفت و آمد پارتنرهای شرکت ها در راستای توسعه سرویس و محصول تدارک دیده می شوند.

وی ادامه داد: در واقع ما با راه اندازی این آزمایشگاه درصدد توانمندسازی حوزه ICT کشور با محوریت فناوری ۵G هستیم و اکنون در این نقطه تمامی زیرساخت های موردنیاز این نسل و آنچه موردنیاز تیم های فناور و استارتاپی است، تدارک دیده شده و اکنون می توانیم با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری که به نوعی هاب استارتاپی کشور به حساب می آید، صاحبان ایده را به استفاده از این ظرفیت موجود سوق دهیم.

*برگزاری اولین رویداد هکاتون ۵G

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با تأکید بر یکی از اهداف مهم این آزمایشگاه نوآوری که «فرهنگ سازی و توسعه آموزش در زمینه فناوری نوین صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» است، گفت: در همین راستا رویداد «هکاتون ۵G» را هم برنامه ریزی کردیم تا محیطی رقابتی برای شناسایی افراد و تیم های مستعد در حوزه فناوری شبکه های مخابراتی نسل پنجم و راهی به سوی توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری شبکه های مخابراتی نسل پنجم در شبکه همراه اول باشد.

به گفته شاه منصوری تمامی علاقه مندان به مشارکت در هکاتون شماره یک مرکز تحقیق و توسعه همراه اول که در برگیرنده فرصتی برای شبکه سازی و جذب کاربران علاقه مند و نخبه در زیست بوم فناوری شبکه های مخابراتی نسل پنجم است، می توانند به نشانی https://mci.ir/web/rd مراجعه و خود را برای رقابت در آن که جوایز نفرات و تیم های اول تا سوم آن به ترتیب ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان است که با همکاری همراه اول و معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین می شود، آماده کنند.