تاپ خبر24: در هفته منتهی به ۲۰ مرداد امسال، ۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۳۶۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که در مقایسه با دو هفته قبل، از افزایش ۲۶ درصدی در حجم و ۴۵ درصدی در ارزش همراه بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بورس کالای ایران ، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی نیز شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۶۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۳ تن سیمان، ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۵۰۳ هزار و ۳۴۹ تن فولاد، ۲۰۴ هزار و ۸۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن فلز روی، ۱۱ هزار و ۳۵۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۵۹۰ تن مس، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۲۷ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۸۱ هزار و ۶۴۳ تن انواع محصول به ارزش ۱۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۲۰ مرداد به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۸۶ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵۱ هزار و ۸۶۰ تن قیر، ۹۸ هزار و ۱۶۵ تن مواد پلیمری، ۷۱ هزار و ۵۹۵ تن مواد شیمیایی، ۴۸ هزار تن لوب کات، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۹۹۹ تن روغن، ۷۵۰ تن فرآورده های نفتی، ۲۰۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۶ هزار و ۸۵۸ تن انواع محصول به ارزش ۳۹۹ میلیارد تومان بود.