تاپ خبر۲۴: معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: راه مبارزه با فقر و بی عدالتی از مسیر تأمین اجتماعی است و توزیع عادلانه و عزت مندانه ثروت عمدتا از طریق خدمات بیمه و تأمین اجتماعی قابل تحقق است. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا، در سخنان پیش […]

تاپ خبر۲۴: معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: راه مبارزه با فقر و بی عدالتی از مسیر تأمین اجتماعی است و توزیع عادلانه و عزت مندانه ثروت عمدتا از طریق خدمات بیمه و تأمین اجتماعی قابل تحقق است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا، در سخنان پیش از خطبه‌های امروز (۲۳ تیرماه ۹۶) نماز جمعه تهران، اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی بر اساس تجربیات جهانی باید در سایه تلاش و کوشش نیروهای مولد جامعه و به اتکاء سرمایه گذاری در بخش ها و عرصه های اقتصادی و از طریق ایجاد اشتغال پایدار باشد.

وی افزود: راه و رسم رسیدن به عدالت اجتماعی نه از طریق پرداخت غیرهدفمند یارانه ها بلکه از طریق نظامات تأمین اجتماعی و بیمه ای امکان پذیر است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت بیمه در جامعه افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. تامین اجتماعی در تلاش است تا از اقشار بازنشسته‌، بیمار، از کارافتاده، بیکار و … حمایت کند. این فعالیت‌ها در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزود: تأمین معاش حداقلی افراد جامعه و حمایت از آن‌ها در دوران بازنشستگی از اهداف مهم و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است.

زدا گفت: ما یک سازمان بیمه گر عمومی و غیر دولتی هستیم و این می‌تواند یک مزیت برای ما باشد و ما را به موتور پیشران اقتصادی تبدیل کند به طوری که از یک طرف دولتی نیستیم و راحت‌تر می‌توانیم تصمیمات خود را بگیریم و از طرف دیگر یک پشتوانه ۴۰ میلیون نفری داریم با بودجه ۸۳ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۶.

وی افزود: اگر ما بودجه عمومی دولت را در سال ۹۶ در نظر بگیریم مشخص خواهد شد که بودجه سازمان تأمین اجتماعی معادل حدود یک سوم بودجه عمومی دولت است و این می‌تواند یک ضمانت و پشتوانه‌ای برای کار با نهادهای بزرگ اقتصادی داخلی و بین المللی باشد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی چهار سال گذشته مدیریت ارشد این سازمان براساس قانون مداری، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی این سازمان را اداره کرده است.

زدا افزود: تأمین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی اگر با هم همسو باشند می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی از همان روزی که مقام معظم رهبری این سال را بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اعلام کرد دو محور را در دستور کار خود قرار داد که نخست حمایت مفید و موثر از نیروهای شاغل و حفظ فرصت های شغلی موجود و دیگری تبدیل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی شستا به موتور پیشران اقتصادی کشور است.

زدا با اشاره به برخی از فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته مدیران تامین اجتماعی سعی کردند با دوری از حرکات نمایشی و خارج شدن از حاشیه‌هایی که باعث کند شدن فعالیت‌ها می‌شود، ثباتی به وضعیت این سازمان بدهد.

وی افزود: شماره نوین بیمه‌ای (SSN) که پوشش بین المللی دارد به عنوان یکی از فعالیت‌های مثبت این سازمان قلمداد می‌شود همچنین افزایش مبلغ مستمری بازنشستگان که بیشتر از تورم بود را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی می‌توان نام برد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تعدادی از بازنشستگان را به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام شده اند و برخی از بازنشستگان اعزام شده که بیش از ۶۰ سال سن دارند برای اولین بار به زیارت امام هشتم مشرف شدند.

این مقام مسئول به ورود مفاهیم تامین اجتماعی به مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ برای اولین بار توانستیم مفاهیم تامین اجتماعی را در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بگنجانیم.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در هفته تأمین اجتماعی از ۶٢ پروژه درمانی و بیمه‌ای بهره‌برداری می شود.

زدا ادامه داد: ما همواره تلاش کردیم از بنگاه‌داری خارج شویم و سرمایه‌ها را به بازار سرمایه ببریم همچنین ٩ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کردیم و در ۴ سال گذشته مستمری بازنشستگان را بیشتر از نرخ تورم افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: سامانه ارتباط مستقیم با مشتریان را راه‌اندازی کردیم تا بتوانند با شماره تلفن ١۴٢٠ نظرات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی بیمه ایرانیان خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت:‌ ایرانیان شاغل در خارج از کشور می توانند با استفاده از این خدمات امکان استفاده اعضای خانواده خود از خدمات درمانی را فراهم کنند.

لازم به ذکر است، به مناسبت هفته تأمین اجتماعی غرفه مشاوره بیمه ای و ارائه خدمات درمانی به نمازگزاران در محل برگزاری نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.