تاپ خبر24: امروزه برخی از پرکاربردترین ویژگی‌ها در خودروهای جدید مانند اطلاعات سرگرمی، تلماتیک، ADAS، OTA(نوعی دانلود نرم افزار که از طریق شبکه تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi انجام می شود و از راه دور به ماشین متصل شما تحویل داده می شود.) و امنیت تقریباً به طور کامل به نرم‌افزارهای مورد استفاده در آن‌ها بستگی دارد. در نتیجه، اکنون تولیدکنندگان نرم‌افزار خودرو در جهان مسئولیت هموار کردن راه برای بخشی که نقش عمده‌ای در زندگی روزمره بیشتر مردم دارد را بر عهده دارند.

برای سخت‌افزار قدیمی یک تلفن هوشمند کار چندانی نمی‌توان کرد اما  در مورد نرم‌افزار آن مانند سیستم عامل (OS)، اپلیکیشن‌ها و امنیت مورد استفاده آن ماجرا کاملاً متفاوت است. زیرا می‌توان آن را از طریق به‌روزرسانی‌های منظم ارائه شده توسط شرکت سازنده به روزرسانی کرد. و در نهایت، این مزیت به لطف ظهور خودروهای مجهز به نرم افزار (SDV)  Software-Defined Vehicle وارد دنیای خودروها شده است. دستاوردی که به خودروها اجازه می‌دهد با افزایش سنشان بهتر شوند.

در حال حاضر اکثر خودروسازان برتر جهان در حال توسعه SDV و استفاده از آن در جدیدترین مدل‌های خود هستند. ال‌جی، که مسئولیت توسعه راهکارهای خودرو برای چند مورد از بزرگترین برندهای خودرو در جهان را به عهده دارد یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در زمینه راهکارهای اطلاعات سرگرمی، تلماتیک، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) و سیستم پیشرفته دستیار راننده (ADAS) می‌باشد.