تاپ خبر۲۴: در جلسه‏ مدیران عامل بانک‏های دولتی، خصوصی‏ شده و خصوصی بررسی راهکارهای بهبود کیفیت دارایی‏های بانک‏ها مورد بحث قرار گرفت. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، در این نشست که به ریاست حسین قضاوی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‏های دولتی و با حضور مدیران عامل کلیه بانک‏های کشور در محل […]

تاپ خبر۲۴: در جلسه‏ مدیران عامل بانک‏های دولتی، خصوصی‏ شده و خصوصی بررسی راهکارهای بهبود کیفیت دارایی‏های بانک‏ها مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، در این نشست که به ریاست حسین قضاوی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‏های دولتی و با حضور مدیران عامل کلیه بانک‏های کشور در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد، شاخص‏های مهم اقتصادی کشور مورد بررسی قرارگرفت.
قضاوی با ارائه آماری درخصوص شاخص‏های در معرض ریسک بانک‏ها گفت: در شرایط پساتحریم ضروری است بانک‏های کشور با تمام توان، فعالیت خود را در بخش بین‏الملل تقویت نماید.
وی افزود: ورود مجدد به حوزه بین‏الملل در درجه اول منوط به اصلاح ساختار مالی بانک‏هاست که درصورت تحقق این امر، با استفاده از منابع مالی خارجی شاهد رشد اقتصادی کشور نیز خواهیم بود.
در ادامه جلسه، گزارشی درخصوص بررسی تاسیس شرکت مدیریت دارایی‏ها (AMC) توسط مدیر عامل بانک مسکن ارایه گردید، سپس حاضرین در جلسه به بیان چالش‏های فعلی بانک‏ها و ارایه راهکارهای مقابله با این چالش‏ها پرداختند.
در پایان، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‏های دولتی تداوم تشکیل این‏گونه جلسات را درجهت هم‏افزایی ضروری برشمرد.
گفتنی است در این جلسه مقرر گردید بانک‏ها گزارشی از مشکلات خود و راهکارهای مقابله با این مشکلات را جهت بررسی و انعکاس به مراجع ذیصلاح و پیگیری برای رفع این چالش‏ها، به وزارت متبوع ارسال نمایند.