تاپ خبر24: عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانکی ملی ایران در مراسم افتتاحیه شعبه جدید فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی ایران) در دانشگاه خوارزمی گفت: با وجود اینکه پروژه‌های احراز هویت و امضا دیجیتال بسیار زمان‌بر بود اما این پروژه با همکاری دانشگاه خوارزمی طی سه ماه به بهره‌برداری رسید و اکنون بانک ملی ایران به عنوان اولین بانک کشور، صاحب احراز هویت و امضای دیجیتال است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در این مراسم از آمادگی پذیرش تیم‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، تحلیل داده و یادگیری ماشین در مرکز نوآوری این بانک خبر داد و افزود: ارتباط بین مراکز نوآوری و فین‌تک‌ها می‌تواند پایه و اساس این مرکز باشد و باید تجربه‌های بهتری در کنار سایر استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها به دست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده همکاری هستیم، اظهار کرد: ۳۰ درصد تراکنش‌های کشور متعلق به بانک ملی ایران است و با این حجم کلان‌ داده، آمادگی همکاری در حوزه تحلیل داده را نیز داریم.

علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی نیز با بیان اینکه رسالت این دانشگاه، حمایت از نخبگان، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: ۷۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول حمایت‌های دانشگاه خوارزمی هستند.

وی در مورد فاصله تولید علم و استفاده از فناوری در ایران توضیح داد: رتبه تولید علم ایران ۱۵ و رتبه استفاده از علم و فناوری ۷۰ است. این بدین معناست که ما توانایی‌های بیش از این را داریم. تمام مراکز دانشگاهی باید تلاش کنند که بتوانند فاصله را به حداقل برسانند و استفاده از پتانسیل جوانان در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد.

امیرحسین شبیری مدیرعامل فینوداد هم با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی ما این است در کنار جامعه نخبگان و دانشگاه‌های کشور حضور داشته باشیم، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا اگر کسی ایده و طرحی دارد بتواند از ظرفیت‌های بانک ملی به لحاظ بازار و سرمایه‌گذاری استفاده کند.

وی تاکید کرد: نگاه ما این نیست که چند هزار متر فضا بگیریم و همه را صدا بزنیم بلکه خودمان به جایی می‌رویم که استعدادهای کشور حضور دارند. در همین مدت کوتاه با چندین مجموعه استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های مالی همکاری داشتیم و قصد داریم که در ادامه راه هم با راه‌اندازی این مرکز نوآوری همکاری با دانشگاه خوارزمی را توسعه دهیم.