تاپ خبر۲۴ : این بانک در راستای اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر خروج از بنگاه داری تمامی سهام خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید را از طریق مزایده در بورس اوراق بهادار تهران واگذار می کند. بانک سپه در راستای خروج از بنگاه‌داری، تمام سهام خود در شرکت […]

تاپ خبر۲۴ : این بانک در راستای اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر خروج از بنگاه داری تمامی سهام خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید را از طریق مزایده در بورس اوراق بهادار تهران واگذار می کند.

بانک سپه در راستای خروج از بنگاه‌داری، تمام سهام خود در شرکت سرمایه گذاری امید را به مزایده گذاشت.

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در راستای اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر خروج از بنگاه داری تمامی سهام خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید را از طریق مزایده در بورس اوراق بهادار تهران واگذار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمد کاظم چقازردی ضمن اعلام خبر فوق، افزود: تمامی سهام (بیش از ۲۱ میلیارد سهم) بانک سپه در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با قیمت پایه هر سهم ۹۳۲۰ ریال در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شده است.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه خاطرنشان کرد: متقاضیان سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری می توانند با شرایط یکجا نقد و یا نقد و شرایطی ۷۰/۴۳ درصد از سهم بانک سپه در این شرکت را خریداری کنند.

شرکت امید چگونه تأسیس شد؟

وی در مورد نحوه آغاز به کار شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: بانک سپه پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور ساماندهی شرکت‌های تابعه و وابسته و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید را در سال ۱۳۸۰ با سرمایه اولیه ۶۵۰ میلیارد ریال (سهامی خاص) تأسیس و در سال ۱۳۸۱ کلیه سهام تحت مالکیت خود را شامل ۳۹ شرکت به ارزش ۱,۱۵۷ میلیارد ریال به شرکت مذکور واگذار کرد.

چقازردی یکی از معیارهای اصلی توسعه و کارآمدی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید را استفاده از ظرفیت بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در آذرماه ۱۳۸۶ با سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریال و با نماد «وامید» به‌عنوان چهارصدوسی‌وهشتمین شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته و تا قبل از پایان سال ۱۳۹۴ قریب ۳۰ درصد از سهام شرکت مذکور به عموم عرضه شد.

وی یادآور شد: ارزش بازار این شرکت در بدو ورود به بورس اوراق بهادار معادل ۱۴,۸۰۰ میلیارد ریال بود که به‌منظور تکمیل طرح‌های زیربنایی و ملی و رشد پایدار شرکت طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۳، سرمایه آن به مبلغ ۳۰،۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و ارزش بازار شرکت معادل ۱۳۰,۶۲۰ میلیارد ریال شد.

* شرکت امید برای ممانعت از خام فروشی راه اندازی شد

مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با سرمایه‌گذاری در صنایع استراتژیک کشور از قبیل سنگ‌آهن، فولاد، ذخایر استراتژیک نفتی، مخازن گاز طبیعی، سیمان و … در کاهش وابستگی به محصولات خارجی، ایجاد اشتغال مولد و نیز ایجاد ارزش‌افزوده به‌منظور ممانعت از خام فروشی، نقش بارزی در اقتصاد کشور داشته است.

وی ادامه داد: بانک سپه به واسطه سرمایه‌گذاری (مستقیم یا مشارکتی) در مناطق محروم استان‌های کرمان، یزد، بوشهر، هرمزگان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و … توانسته است برای بیش از ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.