تاپ خبر۲۴:دکتر سید تقی نوربخش با بیان اینکه دولت و در پی آن سازمان تأمین اجتماعی برای دوران پساتحریم برنامه دارند، اظهار داشت: جلوگیری از تبدیل بازارهای داخل به انباشت کالاهای خارجی، گسترش ارتباطات با شرکای خارجی در زمینه مشارکت در تولید وسرمایه گذاری و افزایش صادرات از برنامه های شرکت های اقتصادی سازمان است. […]

تاپ خبر۲۴:دکتر سید تقی نوربخش با بیان اینکه دولت و در پی آن سازمان تأمین اجتماعی برای دوران پساتحریم برنامه دارند، اظهار داشت: جلوگیری از تبدیل بازارهای داخل به انباشت کالاهای خارجی، گسترش ارتباطات با شرکای خارجی در زمینه مشارکت در تولید وسرمایه گذاری و افزایش صادرات از برنامه های شرکت های اقتصادی سازمان است.
سازمان تأمین اجتماعی برای دوران پساتحریم برنامه های اقتصادی مدونی فراهم کرده است
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، اصحاب رسانه در دومین روز از نخستین نمایشگاه” تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری و توسعه پایدار” از توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی بازدید و با محصولات و خدمات این شرکت ها آشنا شدند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این سازمان دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است که منابع آن از محل حق بیمه بیمه شدگان تأمین می شود و این سازمان به منظور صیانت از اموال، انجام تعهدات، حفظ سرمایه و ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری دارد.
دکتر سید تقی نوربخش درمان و پرداخت مستمری را دو تعهد اصلی سازمان تأمین اجتماعی عنوان وتأکید کرد: این سازمان در توسعه ملی کشور نیز نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به پیروزی کشور در مذاکرات هسته ای گفت: با حمایت رهبری واقدامات دولت در بستر حفظ عزت و کرامت ملت و رعایت خطوط قرمز نظام، توافق انجام شد و امیدواریم دریچه های امید بخشی در روابط بین المللی و تجارت خارجی ایجاد شود .
دکتر نوربخش با بیان اینکه در دوران ظالمانه تحریم های اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی در خط مقدم مبارزه اقتصادی بود، اظهار داشت: بعد از توافق، سازمان تأمین اجتماعی نیز در بخش های اقتصادی شاهد گشایش و رونق خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به دستاوردهای شرکت های اقتصادی این سازمان پرداخت و گفت: شرکت نفتکش تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نفتکش دنیا با ۸۰ فروند نفتکش حمل سوخت کشور را برعهده دارد و همچنین این سازمان خریداری کشتی های جدید را نیز دستور کار قرار داده است.
دکتر نوربخش با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن گسترش فعالیت در دریای خزر و خلیج فارس، با بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، در حوزه حمل کالا و مسافر خدمات کلیدی در اقتصاد کشور ارائه می کند.
وی با اشاره به شرکت های دارویی تأمین اجتماعی به عنوان دیگر شرکت های اقتصادی سازمان گفت: عیلرغم تحریم ها، سازمان تأمین اجتماعی در بخش پژوهش و تولید داروهای جدید علی الخصوص داروهای سرطان موفق عمل کرد.
دکتر نوربخش بخش های فولاد و سیمان را از دیگر حوزه های فعالیت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: تا ۴ ماه آینده در شرکت ذوب آهن اصلاح خطوط تولید ریل وزیر ساختهای حمل ونقل آغاز می شود.
وی با اشاره به حوزه کشت و دامداری به عنوان یکی از بخش های اقتصادی سازمان اظهار داشت: تولید بخشی از لبنیات کشور و تحقیقات در زمینه اصلاح ژنتیک از دستاوردهای عمده این بخش است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هلدینگ شرکت های اقتصادی سازمان(شستا)، گردشگری و خانه سازی است، افزود: در هریک از این هلدینگ ها شرکت های فراوانی فعالیت می کنند و تلاش می شود با ورود به بازار سرمایه و خروج از بنگاه داری، از فعالیت های پراکنده پرهیز و ریسک سرمایه گذاری را نیز کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه ۹۲درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از وصول حق بیمه تأمین می شود و حدود ۶درصد از محل سود سرمایه گذاری شرکت های اقتصادی بدست می آید، افزود: در سال گذشته ۲۸۰۰میلیارد تومان و در سال جاری ۳۹۰۰میلیارد تومان از سود تقسیم شده شرکت های اقتصادی کسب شد.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه در سال گذشته دولت ۶ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد، ادامه داد: اموال بلاتکلیف سازمان تأمین اجتماعی از سال ۸۸ در هیأت دولت بررسی شد و حدود ۱۹بنگاه اقتصادی با تصویب هیات دولت به این سازمان بازگردانده شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل شورای روابط بین الملل در این سازمان گفت: این شورا در زمینه های بیمه ای و بین الملل فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: اهداف اقتصاد مقاومتی از برنامه های مهم سازمان تأمین اجتماعی است و پرداخت بدون تأخیر مستمری بگیران و در پی آن ایجاد امنیت ملی ، در راستای پیروی از اقتصاد مقاومتی است که با اتکا بر منابع داخلی به ارائه تعهدات می پردازیم.