تاپ خبر۲۴: ۸۸درصد از مراجعه‌کنندگان به اتاق‌ مادر و کودک در پایانه‌های تهران، کیفیت و چگونگی ارائه خدمات را کاملا مناسب و مسئولانه ارزیابی کردند. مدیرعامل سازمان پایانه‌ها با بیان این‌که نتایج نظرسنجی از مادران مراجعه‌کننده به اتاق مادر و کودک در پایانه‌های تهران، نشان‌دهنده ابراز رضایت کامل آنان از خدمات ارائه‌شده در این اتاق‌ها […]

تاپ خبر۲۴: ۸۸درصد از مراجعه‌کنندگان به اتاق‌ مادر و کودک در پایانه‌های تهران، کیفیت و چگونگی ارائه خدمات را کاملا مناسب و مسئولانه ارزیابی کردند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها با بیان این‌که نتایج نظرسنجی از مادران مراجعه‌کننده به اتاق مادر و کودک در پایانه‌های تهران، نشان‌دهنده ابراز رضایت کامل آنان از خدمات ارائه‌شده در این اتاق‌ها بود، گفت: «علاوه بر ۸۸درصدی که امکانات موجود و کیفیت خدمات در این اتاق‌ها را کاملا مناسب می‌دانند؛ ۱۲درصد نیز آنها را مناسب ارزیابی کرده‌اند و هیچ مادری به گزینه‌های نامناسب و کاملا نامناسب رای نداده است.»

سید حسین حسینی‌نژاد با اشاره به این‌که این نظرسنجی از طریق ارائه فرم پرسشنامه میان مادرانی که از خدمات اتاق مادر و کودک استفاده کرده‌اند، انجام گرفته است، تصریح کرد: «وضعیت دسترسی به اتاق‌ها، چگونگی پاسخگویی و رفتار کارکنان، نظافت و بهداشت، وضعیت ظاهری و امکانات رفاهی و… از سوالات این پرسشنامه است که نتایج به دست آمده، حاکی از سطح رضایتمندی بسیار بالای بانوان مراجعه‌کننده از وضعیت ارائه خدمات در اتاق مادر و کودک در پایانه‌های تهران است.»

مهندس حسینی‌نژاد با بیان این‌که سالانه به‌طور میانگین حدود ۵۰۰۰ بانو و کودک ایرانی از خدمات این اتاق‌ها در پایانه‌های تهران بهره‌مند می‌شوند، افزود: «در اردیبهشت ماه امسال نیز با وجود این‌که ماه پرسفری محسوب نمی‌شود، ۳۶۴مادر و کودک مسافر، از خدمات و امکانات رایگان این اتاق‌ها برای رسیدگی به نوزادانشان استفاده کرده‌اند.»

وی ایجاد اتاق مادر و کودک در پایانه‌های مسافری تهران را یکی از موفق‌ترین طرح‌ها در اجرای طرح شهر دوستدار کودک خواند و گفت: «خوشحالیم که سازمان پایانه‌ها به‌عنوان مبدع ساخت اتاق مادر و کودک در کشور توانسته بخشی از رسالت خود را در برابر مادران و کودکان این سرزمین به انجام برساند؛ به‌گونه‌ای که اکنون بعد از گذشت ۸سال از ایجاد نخستین اتاق مادر و کودک کشور در پایانه جنوب در سال ۸۷، راه‌اندازی این اتاق‌ها در همه مراکز همگانی و سازمان‌های خدمات‌محور در سراسر کشور پیگیری می‌شود.»

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها، ارزشگذاری به مادران و کودکان، حفظ حریم بانوان، استقبال شهروندان مسافر، رایگان بودن و اهدای هدایا را از ویژگی‌های مثبت اتاق مادر و کودک در پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر، راه‌اندازی و فعالیت اتاق مادر و کودک در مکان‌ها و مراکز همگانی از جمله مترو، بوستان‌ها و… در اولویت‌های شهرداری تهران قرار گرفته است.»

برپایه این گزارش، مادران مسافر می‌توانند با مراجعه به اتاق مادر و کودک در پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران، از امکانات موجود در این اتاق‌ها برای استراحت، شیردهی، یا تعویض لباس و نظافت نوزادان استفاده کنند.

در اتاق مادر و کودک پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران، مادران همچنین از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی مشاوران برای نگهداری و تربیت درست بچه‌هایشان برخوردار می‌شوند و بسته‌های آموزشی دریافت می‌کنند.