تاپ خبر24: همراه اول توانست با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه‌ای که به مناسبت اربعین 1402 در تعامل با اپراتورهای عراقی فراهم آورد، بیش از 10 میلیون دقیقه ترافیک مکالماتی و 650 ترابایت ترافیک اینترنتی را از مسیر رومینگ بین‌المللی مدیریت کند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول امسال نیز همچون سنوات گذشته توانست در تعامل با اپراتورهای تلفن همراه عراقی، متنوع ترین و به صرفه ترین بسته ها و تعرفه های ارتباطی را برای زائرین اربعینی فراهم آورد.

همراه اول با در اختیار داشتن ۶۷ درصد سهم بازار مکالمه ای کشور، ۸۲ درصد سهم بازار پیامکی، ۵۳ درصد سهم بازار مشترکان پهنای باند سیار و همچنین ۲۹۸ قرارداد رومینگ بین الملل با اپراتورهای خارجی سعی کرد تا ضمن مذاکره مستقیم با اپراتورهای عراقی و ذی نفعان داخلی و خارجی، تخفیف استثنایی در ارائه سرویس رومینگ (مکالمه، دیتا و پیامک مشترکان در عراق) فراهم آورد تا میزبان خوبی برای مشترکان همراه اولی که قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند، باشد.

بنابراین با عقد قرارداد با هر سه اپراتور عراقی و به واسطه استقبال مردم از ۸ بسته رومینگ و مقرون به صرفه همراه اول ویژه ایام اربعین که با در نظر گرفتن طیف متعدد نیازهای مکالماتی و اینترنتی تدارک دیده شده بود، رکورد جدیدی در حوزه رومینگ شبکه ارتباطی کشور ویژه این ایام ثبت شد و رشد پهنای باند ترافیک بین الملل ارتباطی در مقایسه با سال گذشته به حدود ۵۰۰ درصد رسید.

به عنوان مثال یکی از بسته های پرحجم اینترنت همراه اول «بسته نامحدود ۷ روزه» بود که بسیار مورد استقبال مشترکان ایرانی قرار گرفت و در کنار «بسته ۲ گیگابایتی با ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰۰ پیامک رایگان» توانست نیاز اکثر طیف زائرین از پیر تا جوان و مشترکان پر مصرف اینترنتی را پاسخگو باشد.