تاپ خبر۲۴:دکتر دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان در کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران که با تاکید برنوآوری و پویایی کسب و کار و با حضور فرهیختگان دانشگاهی و مدیران ارشد کسب و کار، روزهای ۴ و ۵ آذر ماه در دانشکده مدیریت برگزار شد، افزود: دلیل اصلی شکست کسب و کارها و افزایش مطالبات معوق […]

تاپ خبر۲۴:دکتر دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان در کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران که با تاکید برنوآوری و پویایی کسب و کار و با حضور فرهیختگان دانشگاهی و مدیران ارشد کسب و کار، روزهای ۴ و ۵ آذر ماه در دانشکده مدیریت برگزار شد، افزود: دلیل اصلی شکست کسب و کارها و افزایش مطالبات معوق بانکی عدم استفاده کارآمد از ظرفیت های علم و دانش مدیریت استراتژیک برای رونق کسب و کارهاست.
علم ارزان ترین کالاست و به راحتی در دسترس کار آفرینان اقتصادی می تواند قرار گیرد، که متاسفانه از آن کمتر استفاده شده است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: در آینده کسب و کارها به سمت کسب و کارهای چند گانه حرکت می کنند و شرکتها می بایست به طور طولانی مدت پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشند و با نوآوری های متعدد و ایجاد زنجیره ارزش منسجم و هماهنگ با مشتریان خود زندگی کنند.
چالش های جامعه در ۵ تا ۱۰ سال آینده شناسایی شده که عبارتند از: بیکاری، محدودیت منابع، آب و هوا، نابرابری درآمد، امنیت فردی، جرم و جنایت، شاخص های اقتصادی و زیست محیطی. پیش از این گفته می شد دولت ها نقش کلیدی در مبحث اقتصاد کلان کشور ها دارند اما نتایج تحقیقات در این زمینه نشان می دهد کسب و کارها بیش از دولت در رشد اقتصادی نقش دارند. کسب و کارها تا ۷۸ درصد ضریب نفوذ در شاخص های اقتصادی دارند. در مناطقی که با چالش کاهش امنیت روبرو هستند لازم است عمران و آبادانی و در جوامعی که جرم و جنایت زیاد شود می بایست کسب و کار جدید راه بیافتد تا رونق اقتصادی در این مناطق شکل بگیرد. دکتر دیواندری در زمینه تحولات حوزه مدیریت استراتژیک تا سال ۲۰۵۰ عنوان کرد، فاصله بین تقاضا و دسترسی منابع بیشتر می شود که حاصل آن، بالارفتن هزینه هاست و ریسک اجتماعی و اقتصادی در عرضه به وجود می آید.

در این کنفرانس که با حضور اساتید و پیشگامان و علاقه مندان حوزه مدیریت استراتژیک برگزار شد، تعدادی از محققین این علم به ارائه دستاوردها و نتایج آخرین تحقیقات خود در این زمینه پرداختند.

لازم به ذکر است این کنفرانس به صورت همه ساله به همت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود و با ارائه کارگاه ها و سخنرانی های تخصصی استراتژی در عصر چهارشنبه پنجم آذرماه ۱۳۹۳ به کارخود پایان داد.