تاپ خبر24: آمار معاملات بورس کالای ایران در دهمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در این ماه 13 میلیون و 986 هزار و 385 تن انواع کالا به همراه 29 دستگاه خودرو و 4 دستگاه آپارتمان به ارزش 127 هزار و 239 میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد که نسبت به آذر ماه به ترتیب رشد 16.7 درصدی و 7 درصدی در حجم و ارزش را تجربه کرد.

 به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط‌عمومی بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی در دی ۱۴۰۲ میزبان معامله بالغ بر ۱۱ میلیون و ۱۴۴ هزار تن انواع کالا و ۲۹ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۸۱٫۸ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۸۴ تن سیمان، ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۸۰۷ تن فولاد، ۵۲۰ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۹ هزار و ۷۲۵ تن روی، ۳۶ هزار و ۲۰۶ تن مس، ۳۲ هزار و ۸۳۵ تن آلومینیوم، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن،۶۰۰ هزار تن کک، ۲۰۰ تن چدن، ۱۷۵ تن سرب، ۵۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها،   ۲۹ دستگاه کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در دی ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۸۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۳٫۶ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۷۵۴ هزار و ۱۳۱ تن قیر، ۷۳۷ هزار و ۴۰۰ تن وکیوم باتوم، ۴۱۹ هزار و ۶۰۰ تن انواع مواد پلیمری، ۲۲۳ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۵۲ هزار و ۴۶۳ تن مواد شیمیایی، ۴۶ هزار و ۵۰۰ تن گوگرد، ۱۷ هزار و ۸۱۹ تن روغن، ۹ هزار و ۶۱۲ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۸۶۰ تن گازها و خوراک ها، یک هزار و ۱۴۸ تن عایق رطوبتی و ۵۰۰ تن سلاپس واکس در این تالار به فروش رفت.

در تالار املاک و مستغلات نیز ۴ دستگاه آپارتمان مسکونی به ارزش ۶ میلیارد تومان به فروش رسید.

همچنین ۱۲۲ هزار و ۹۹۰ تن انواع محصول نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.