تاپ خبر24: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پنجاهمین سفر استانی و در مصاحبه با سیمای استان گلستان، با اشاره به این‌که مأموریت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی ارتقای سرمایه اجتماعی و تأمین آرامش امروز و فردای افراد تحت پوشش است، گفت: یکی از تأکیدات آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محترم به همه خادمان ملت و به‌ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی که گستره زیادی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، توسعه خدمات بوده است.

این دولت، نه تنها پاسخگوی شرایط امروز است بلکه به آینده هم توجه دارد و معتقد است به جای آینده‌سوزی وآینده‌خواری باید به سمت آینده‌سازی برویم و صندوق‌های بازنشستگی باید نگاه به آینده داشته باشند. این موضوع در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم به ما تکلیف شده است. البته چالش‌هایی داریم ولی همه در دولت تلاش می‌کنند تا مشکلات برطرف شوند و این دولت با تمام توان به دنبال این است تا ظرفیت خدمت‌رسانی بیشتر را به ویژه در حوزه تأمین‌اجتماعی برای مردم فراهم کند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی با اشاره به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی نهادی بزرگ و خدمت‌محور است که بر بخش بزرگی از جمعیت کشور در حوزه‌های کسب و کار، درمان و اقتصادی تأثیرگذار است، گفت: امروز در حوزه بیمه‌های اجتماعی بالغ بر ۷۴ درصد جامعه تحت پوشش هستند در حالی که ضریب پوشش بیمه اجتماعی در قبل از انقلاب برای جمعیت ۳۵ میلیون نفری آن ایام تنها حدود ۲۰ درصد بوده است. این فراگیری نظام بیمه اجتماعی از آرمان‌ها و دستاوردهای بزرگ نظام است که البته آرمان نهایی پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت است و رویکرد همگانی‌‍‌سازی پوشش بیمه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طی دو سال و نیم گذشته بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید را تحت پوشش قرار دادیم که این رقم افزایش تعداد بیمه‌شدگان جدید با عملکرد شش تا هفت سال در دوره دولت قبل برابری می‌کند. افزایش پوشش بیمه و افزایش تعداد بیمه‌شدگان باعث رفع و جبران بخشی از ناترازی‌های مالی صندوق تأمین‌اجتماعی شده است.
موسوی همچنین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی که مأموریت اصلی آن ارتقای سرمایه اجتماعی و تأمین آرامش امروز و فردای افراد تحت پوشش است، باید در کنار توسعه پوشش بیمه‌ای، برای توسعه خدمات هم برنامه‌ای دقیق داشته باشد و یکی از تأکیدات آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محترم به همه خادمان ملت و به‌ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی که گستره زیادی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، توسعه خدمات بوده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بعد از پرداخت بموقع و کامل مستمری که دغدغه اصلی بازنشستگان عزیز است و ما هم سعی کرده‌ایم به لطف خداوند متعال بر اساس افزایش‌های صورت‌گرفته در سنوات مختلف، به وظیفه و تکلیفمان در این زمینه به شکل کامل عمل کنیم؛ مهم‌ترین خدمتی که برای همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان اهمیت دارد، موضوع درمان است. درمان تأمین‌اجتماعی به دو شکل خرید خدمت و همچنین ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی ملکی این سازمان انجام می‌شود که به درمان مستقیم معروف است.