تاپ خبر24: با استفاده از یک روش جراحی پیشرفته و با بهره‌گیری از انرژی کوانتوم، فشار‌های عصبی وارده به نخاع مردی 44 ساله که سبب اختلال و محدودیت حرکتی این بیمار شده بود؛ توسط تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس، با موفقیت حذف شد.
به‌گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی این بیمار که به‌علت درد شدید در ناحیه کمر و اختلال حرکتی در پای راست به بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس مراجعه کرده بود، بعد از یک عمل جراحی بسته و سرپایی موفقیت‌آمیز و برداشتن فشارهای عصبی از روی نخاع، با حال عمومی خوب و بدون هیچ مشکل جسمی، ترخیص شد.

براساس این گزارش، دکتر کمال چوگان متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس سرپرست تیم جراحی بر روی این بیمار در مورد این عمل جراحی و تجهیزاتی که برای انجام این عمل مورد استفاده قرارگرفته است، می‌گوید: در این روش جراحی بسته، اتصالات مولکولی دیسک با کمک انرژی کوانتوم و ابزار‌های ظریف تخلیه شده و در نتیجه فشار‌های عصبی به نخاع برداشته می‌شود.
وی با بیان اینکه به طور سنتی درمان دیسک با جراحی باز انجام می‌شود که همراه با برش‌های بزرگ و خراش بدنی قابل توجه است، می افزاید: پیشرفت‌ها در فناوری پزشکی، راه را برای یک روش کم‌تهاجمی به نام جراحی دیسک با کمک انرژی کوانتوم باز کرده است.

جراحی به کمک انرژی کوآنتوم در بیمارستان خاتم الانبیاء گنبدکاووس

وی می‌گوید: این عمل سرپایی بسته بدون بیهوشی، بدون برش و آسیب جراحی، بدون عفونت و چسبندگی پس از عمل و همچنین دوران نقاهت کمتر انجام می‌شود و بیمار ۲ ساعت پس از عمل تخلیه دیسک، از بیمارستان  ترخیص می‌شود.
به گفته وی، دوره درمان کوتاه‌تر و درد کمتر از مهم‌ترین مزایای عمل تخلیه دیسک با انرژی کوانتوم است. دکتر چوگان می‌افزاید: این عمل هرچند برای همه بیمارانی که از عارضه دیسک رنج می‌برند، مناسب نیست اما برای بیمارانی که  با تشخیص پزشک متخصص نیاز به عمل جراحی دارند، روشی بسیار مؤثر است.
به گفته او، این عمل برای اولین بار در استان گلستان پس از تهران، مشهد و شیراز در بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس انجام شده است.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ م. ن بیمار ۴۴ ساله که تحت عمل این جراحی قرار گرفته است، در مورد شرایط جسمانی خود قبل از انجام این عمل جراحی می‌گوید: مدتی از درد کمر و اختلال حرکتی در پای راست رنج می‌بردم. برای درمان این مشکل به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس مراجعه کردم و پس از تشخیص بیماری توسط پزشک متخصص، در این بیمارستان بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را توسط تیم جراحی متبحری که در بیمارستان در حال فعالیت است، دریافت کردم.
وی با بیان اینکه بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی هستم، می‌گوید: خدا را بسیار شاکرم که امکانات و خدمات درمانی با کیفیتی را به صورت رایگان در این بیمارستان دریافت کردم. در غیر این‌صورت این عمل باید در بیمارستان‌های خصوصی شهرهای بزرگ با هزینه‌ای حدود ۴۵ میلیون تومان انجام می‌شد.
وی در خصوص وضعیتش بعد از عمل جراحی می‌گوید: با حال عمومی خوب و مساعد از بیمارستان ترخیص شدم و بعد از عمل،  درد کمرم بهبود یافته و درد پای راستم نیز که از کشاله ران شروع می‌شد و تا کف پا ادامه داشت، دیگر احساس نمی شود.
او اضافه می‌کند: سازمان تأمین‌اجتماعی تکیه‌گاه مطمئنی برای خانواده‌های کم‌درآمد از جمله اقشار کارگر است چون خدمات درمانی این سازمان در عین کیفیت، برای آنها رایگان است.

عمل جراحی به کمک انرژی کوانتوم

توسعه خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در گلستان ادامه دارد

دکتر رمضان زینلی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمت باکیفیت و توسعه خدمات درمانی با محوریت عدالت و دسترسی آسان به خدمات است، می‌گوید: استان گلستان با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر، دارای ۲۸۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی و همچنین ۱۲۰ هزار نفر مستمری‌بگیر است که از خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند هستند.
به گفته او، در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و غیر‌مستقیم بهره برده‌اند که سهم بخش درمان مستقیم ارائه خدمات به حدود ۳ میلیون نفر/بار و سهم درمان غیرمستقیم حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر/بار بوده است.
دکتر زینلی می‌افزاید: در بخش درمان مستقیم، از تعداد ۳ میلیون مراجعه، ۲۵ هزار نفر از خدمات بستری استفاده کرده‌اند و تعداد خدمات دارو و پاراکلینیکی ارائه‌شده به این بستری‌شدگان، ۱۸۰ هزار مورد خدمت بوده است. همچنین تعداد یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر به‌طور سرپایی ویزیت شده و تعداد یک میلیون و ۲۶۰ هزار مورد خدمات دارو و پاراکلینیکی دریافت کرده‌اند.
وی توسعه قابل توجه و عدالت‌محور مراکز، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی را مهم‌ترین دستاورد یک‌ساله بخش درمان تأمین‌اجتماعی استان گلستان اعلام می‌کند و می‌گوید: مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان گلستان با دو بیمارستان مجهز و پیشرفته در شهرهای گرگان و گنبدکاووس و ۹ مرکز درمان سرپایی در شهرهای گرگان (۲ مرکز)، علی‌آباد کتول، کردکوی، بندرترکمن، آزادشهر، رامیان، کلاله و بندرگز سالانه بیش از ۳ میلیون خدمت درمانی رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی استان گلستان و استان‌های همجوار ارائه می کند. در حوزه درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۱۵۰۰ مرکز، طرف‌ قرارداد هستیم که این بخش نیز بیش از ۷ میلیون بار مراجعه را در سال پاسخگوست.
وی اضافه می‌کند: اخذ مجوز خرید ام.آر.آی برای بیمارستان‌های استان گلستان، اجرای هتلینگ ۵۰ تخت بستری بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس، ارتقای هتلینگ ۲۵ تخت بستری نوزادان این بیمارستان، راه‌اندازی درمانگاه شهدای کلاله، راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه مدافعین سلامت شهرستان بندرگز، بهره‌برداری از ۵۰ تخت بستری و نوسازی و بهسازی واحد تغذیه در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، راه‌اندازی شیفت دوم درمانگاه شهرستان بندرترکمن، افزایش تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی استان و اخذ مجوز خرید ۴ تخت ICU پیشرفته و ساخت و بازسازی ۱۲ تخت ICU در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس از مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای بوده که طی سال گذشته توسط مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان انجام شده است.