تاپ خبر۲۴: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از معاملات برخط بازار مشتقه بورس کالا گفت: یکی از مطالبات سرمایه گذاران از بازار سرمایه، ایجاد پرتفویی است که فقط از جنس سهام نباشد که امروز بورس کالای ایران با راه اندازی معاملات آنلاین در حوزه مشتقه، به بخش قابل توجهی از نیاز […]

تاپ خبر۲۴: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از معاملات برخط بازار مشتقه بورس کالا گفت: یکی از مطالبات سرمایه گذاران از بازار سرمایه، ایجاد پرتفویی است که فقط از جنس سهام نباشد که امروز بورس کالای ایران با راه اندازی معاملات آنلاین در حوزه مشتقه، به بخش قابل توجهی از نیاز سرمایه گذاران پاسخ داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دکتر فطانت با اشاره به اینکه توسعه بازار مشتقه در بورس کالا را به فال نیک می گیریم افزود: پرتفوی مناسب دارای اقلام متنوع و همچنین همبستگی بالا میان آن اقلام است که سرمایه گذاران از این طریق می توانند علاوه بر پوشش ریسک و تنوع در سرمایه گذاری، پتانسیل های مناسبی را برای افزایش بازدهی خود فراهم کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درحال بررسی برای راه اندازی صندوق سرمایه گذاری مشترک سکه طلا در بازار سرمایه هستیم به طوریکه اوراق مشتقه سکه طلا در کنار معاملات نقدی سکه قرار گیرد و سهم مناسبی را در پرتفوی سرمایه گذاران تشکیل دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بورس کالا نبض نوآوری را در دست گرفته است ادامه داد: بورس کالا با راه اندازی معاملات برخط آتی، این ابزار معاملاتی را در اختیار تمام مردم و سرمایه گذاران قرار داده است که این امر از احتیاجات بازار سرمایه بود. البته با توجه به اینکه احتمال تاثیر گذاری قیمت ها در بازار آتی بر بازار نقدی وجود دارد، باید این بازار توسط بورس کالا به درستی نظارت و پالایش شود