تاپ خبر۲۴: مراسم رونمایی از محصولات عروسک جناب‌خان، ظهر امروز سه شنبه ۲۶ مرداد با حضور بازیگران سینما و تلویزیون، اهالی رسانه و سازندگان برنامه خندوانه در هتل سیمرغ برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ ، رامبد جوان تهیه کننده و مجری برنامه «خندوانه» نیز با ابراز رضایت از تولید محصولات جناب خان گفت: متاسفانه […]

تاپ خبر۲۴: مراسم رونمایی از محصولات عروسک جناب‌خان، ظهر امروز سه شنبه ۲۶ مرداد با حضور بازیگران سینما و تلویزیون، اهالی رسانه و سازندگان برنامه خندوانه در هتل سیمرغ برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ ، رامبد جوان تهیه کننده و مجری برنامه «خندوانه» نیز با ابراز رضایت از تولید محصولات جناب خان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در کشور عدم توجه به برندسازی و گسترش نمادهاست.

وی ادامه داد: در ایران فقط یک برند داشتیم که آن هم پیکان بود و به جای آنکه آن را گسترش دهیم آن را حذف کرده و از بین بردیم.

جوان افزود: خندوانه و جناب خان محصول یک کار تیمی و امروز اگر موفقیتی دارد برای همه است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم این محصول را به عنوان یک کالای فرهنگی ایرانی و برند ایرانی گسترش دهیم تا جلوی بعضی فرهنگ هایی که با آیین ما هماهنگ نیستند را بگیریم.

رامبد جوان با گلایه از حملات و انتقاداتی که به برنامه خندوانه می‌شود گفت: متاسفانه در کشورتا یک کار یا اثر هنری با یک استقبال مواجه می‌شود گروهی شروع به حمله کردن به آن می‌کنند و هرچند انتقاد خوب است اما برخی سعی دارند که یک اثر موفق را حذف کنند.

وی ادامه داد: ما در خندوانه به دنبال این هستیم که فقط یک فرهنگ را جا بیندازیم و آن فرهنگ این است که با هم مهربان باشیم و بخندیم و تلاش کنیم که خوب باشیم و بدانیم که هیچ کسی به جز خود ما مسئول حال خوب ما نیست.

پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه از دیرباز در تمام شئون زندگی مردم ایران فرهنگ نقش داشته است گفت: ما زمانی که به یک شهر سفر می‌کردیم از آن شهر سوغاتی می‌آوردیم و سوغاتی نمادی از صنایع و فرهنگ آن منطقه بود و به نوعی یک کالای اقتصادی – فرهنگی بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر این مسئله جدی گرفته نشده است و در حالی که بخش مهمی از گردش اقتصادی کشور در شهرها از طریق خرید سوغاتی در جریان بود، امروز این بازار در دست جنس‌های چینی است. اجناسی که اصلاً کیفیت ندارد.

وی با انتقاد از ورود محصولات فرهنگی از کشور چین گفت: چرا باید حتی قرآن، مفاتیح و تسبیح نیز از چین وارد شود، کتاب‌هایی که جزو فرهنگ اصیل اسلامی ماست و حتی اگر با تایید ما نیز منتشر می‌شود چرا باید در چین چاپ شود.

محمد بحرانی صداپیشه جناب‌خان نیز گفت: خندوانه و جناب‌خان برای کسی نیست بلکه برای همه مردم ایران است. جناب‌خان یک خالق ندارد بلکه خالقان بسیاری دارد.

وی با تشکر از سعید سالارزهی، محمد نادری و مریم سعادت گفت: جناب‌خان مدیون تمامی بچه‌های جنوب و جنوبی‌های جنگ‌زده‌ای است که در زمان دفاع مقدس در شهر شیراز با من هم‌محله‌ای بودند و من تمامی آواها و آهنگ‌های جنوبی را از آنها وام گرفته‌ام.

گوینده جناب خان با اشاره به وضعیت امروز خوزستان گفت: باید همه مسئولان کمک کنند تا شهرهای آبادان و خرمشهر از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رونق بیشتری پیدا کنند و همچنین آب و هوای شهر و معضل ریزگردها نیز حل شود.

وی با تشکر از ایرج طهماسب و رامبد جوان گفت: بازی کردن با عروسک بسیار سخت است اما ایرج طهماسب و رامبد جوان در این موضوع بسیار استاد هستند و جناب‌خان بدون رامبد جوان هرگز مزه ندارد و نمی‌توانست مانند امروز موفق شود.

بحرانی با تشکر از تولید محصولات جناب خان گفت: از محمد صراف و شرکت آینه جادو تشکر می‌کنم که با تولید منظم و قانونی محصولات جناب‌خان تلاش کردند که ما از دست قاچاقچیان نجات دهند.

محمد صراف مدیرعامل آینه جادو و تولیدکننده مجموعه محصولات جناب‌خان گفت: ما در تولید این محصولات از کسانی استفاده کرده‌ایم که در مجموعه‌های دیگر همچون شکرستان امتحان خوبی پس دادند. تولید این محصولات به خصوص تولید عروسک باعث شد تا بیش از هزار عنوان شغل ایجاد شود. این عروسک‌ها از مسیر قانونی تولید شده و با تولید آنها تلاش کردیم تا با قاچاق مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوشت‌افزار، لباس کودکان، اسباب‌بازی از جمله محصولات جناب خان است گفت: با تلاش‌های وکیل مجموعه تولید این محصول را به شکل منظم و یکپارچه در آوردیم و در حالی که می‌توانستیم برای تولید این محصول به کشور چین سفارش بدهیم اما از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های ایرانی استفاده کردیم.

در پایان این مراسم عروسک جناب‌خان قطعاتی از برنامه خندوانه را اجرا کرد و مجموعه محصولات جناب خان شامل نوشت افزار، پوشاک، عروسک، بازی رایانه‌ای و موبایلی و سایت جناب‌خان رونمایی شد و به مرور این محصولات عرضه می شود.

در این مراسم افرادی همچون لاله اسکندری، حبیب رضایی، امیر کربلایی‌زاده، علی مسعودی، رامبد جوان، محمدرضا حیاتی، رامین ناصرنصیر و جمعی از اهالی هنر و سینما حضور داشتند.