تاپ خبر۲۴:تفاهم نامه‌ همکاری های بانکی بین ایران و الجزایر به امضاء روسای بانک های مرکزی دو کشور رسید. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این تفاهم نامه که به امضاء ولی اله سیف و لاکساسی رییس کل بانک مرکزی الجزایر رسید دو طرف درباره تبادل تجربیات ایران و […]

تاپ خبر۲۴:تفاهم نامه‌ همکاری های بانکی بین ایران و الجزایر به امضاء روسای بانک های مرکزی دو کشور رسید.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این تفاهم نامه که به امضاء ولی اله سیف و لاکساسی رییس کل بانک مرکزی الجزایر رسید دو طرف درباره تبادل تجربیات ایران و الجزایر در زمینه های سیاست های پولی، ارزی، نظارتی و مدیریت ذخایر توافق کردند.
همچنین از دیگر مفاد این تفاهم نامه تبادل هیات های کارشناسی، برگزاری سمینارها، ایجاد گروه های کاری و آموزشی، امکان برقراری تسویه مبادلات بانکی در سطح بانک های مرکزی دو کشور، تشویق بانک های تجاری برای ایجاد روابط کارگزاری و همچنین ایجاد بانک مشترک است.کمیته ای نیز به منظور پیگیری و اجرایی کردن توافقات تشکیل خواهد شد.

گفتنی است لاکساسی رییس کل بانک مرکزی الجزایر و هیات همراه روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه وارد ایران شد و در جلسه با رییس کل و مقامات بانک مرکزی ایران بر گسترش روابط بانکی دو کشور تاکید کرد. وی در جریان این سفر از خزانه جواهرات ملی و سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی بازدید کرد.
دیدار با دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و الجزایر از دیگر برنامه های لاکساسی در ایران بود.