به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاونت امور استان های سازمان تأمین اجتماعی وظیفه هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی فعالیت واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور را بر عهده دارد. علاوه بر این دفتر فنی و مهندسی به عنوان هماهنگ کننده و ناظر اجرای پروژه های […]

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاونت امور استان های سازمان تأمین اجتماعی وظیفه هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی فعالیت واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور را بر عهده دارد.

علاوه بر این دفتر فنی و مهندسی به عنوان هماهنگ کننده و ناظر اجرای پروژه های ساخت و ساز و همچنین دفتر راهبری سیستم ها به عنوان هماهنگ کننده و ناظر توسعه برنامه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان تأمین اجتماعی نیز تحت نظر معاونت امور استان ها به فعالیت می پردازند. اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی نیز که در راستای توسعه پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی به اتباع خارجی مقیم ایران و ایرانیان خارج از کشور به فعالیت می پردازد، از دیگر ادارات کل تابعه معاونت امور استانها محسوب می شود.

همزمان با هفته تأمین اجتماعی خلاصه ای از عملکرد این معاونت را در یک سال گذشته مرور می کنیم:

پایش نحوه اجرای فاز اول طرح ساختار نوین ارائه خدمات در اجرای بخشنامه رئیس جمهور درباره استقرار میز خدمت.
هماهنگی و نظارت و انجام اقدامات لازم برای افتتاح و یا کلنگ زنی ١١٣ پروژه بیمه ای و درمانی.
هماهنگی و پیگیری اقدامات لازم برای ٢٣ سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی.
دیدار با ١٧ استاندار که در دولت دوازدهم منصوب شدند.
راهبری استان ها جهت شرکت در فرایند ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجائی.
بررسی و آسیب شناسی تخلفات و گلو گاه های فساد از طریق جمع آوری نقطه نظرات و پیشنهادات استانها، تحلیل و آسیب شناسی، پیگیری از واحدهای ذیربط ستادی جهت رفع گلوگاه ها و بهبود فرایندها.
ایجاد نمایه‌های مدیریتی درقالب سیستم جامع نظارت و ارزشیابی عملکرد واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در استانهای سراسر کشور.
انجام بازدید نظارتی از ادارات کل استانهای فارس و خوزستان به همراه شعب تابعه و بازدید موردی از اداره کل سیستان و بلوچستان ؛ ثبت نتایج بازدید در بانک اطلاعاتی مربوطه و ارائه بازخور مهمترین نکات به استان و پیگیری جهت رفع مشکلات.
تهیه و اخذ گزارش ملاقات های عمومی مدیران کل بیمه ای و درمان
بررسی عملکرد استانها در رابطه با وصول مطالبات معوق
برگزاری ١۴ جلسه برای تهاتر مطالبات سازمان و رسیدگی به درخواست های ارائه شده
بررسی و تهیه گزارش مشکلات ادارات کل استانها در رابطه با پروژه های ساخت وساز
تحویل قطعی ١٧ پروژه ساختمانی اعم از درمانی و بیمه‌ای به متراژ ٣٢ هزار متر مربع
تحویل موقت ١٣ پروژه ساختمانی اعم از درمانی و بیمه ای به متراژ ٢٩ هزار متر مربع
در حال حاضر ۵٠ پروژه با زیربنای کل ٢۴ هزار متر مربع در دست ساخت است
توسعه پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در استانهای یزد، اصفهان، گیلان، مازندران ، همدان، سمنان، اردبیل، خراسان جنوبی و قزوین.
خدمات درخواست صدور دفترچه درمانی به صورت کاملا متمرکز و غیرحضوری (این طرح در ١٠ کارگزاری در سطح تهران عملیاتی شده و تا زمان حذف کامل فیزیک دفترچه درمانی در کل کشور ادامه خواهد داشت)
نوبت دهی مراکز درمانی از طریق تلفن، USSD، کیوسک و نرم افزار تلفن همراه (تا کنون بیش از شش میلیون و پانصد هزار بار اقدام به استعلام خدمات غیر حضوری بیمه ای و نوبت دهی مراکز درمانی از طریق شماره گیری کد دستوری #١۴٢* شده است)
سیستم اتصال دستگاه های تصویر برداریPACS (راه اندازی سرویس تحت وب سیستم اتصال دستگاه های تصویربرداری PACS موجب “١- تشخیص بیماری توسط پزشکان بدون نیاز به حضور در واحد درمانی ٢- بهبودکیفیت تصاویر و کارآمد شدن تشخیص درمانگران ٣- تکمیل پرونده الکترونیک بیماران ” گردیده است.)
توسعه خدمات غیرحضوری مبتنی بر اینترنت و پیاده سازی اپلیکیشن تلفن همراه سرویس گرای سازمان با عنوان “تامین اجتماعی من”( تعداد نصب های فعال:١۶٠,٠٠٠ بار) در دو نسخه IOS و Android شامل: خدمات استعلام و نمایش نمایه ساز توصیفی از اطلاعات هویتی بیمه شده و سایر اطلاعات بیمه ای
خدمات الکترونیکی در حال پیاده سازی: نامنویسی متمرکز بیمه شدگان ؛ خدمات کوتاه مدت ؛ سامانه متمرکز ایرانیان خارج از کشور؛ بازرسی الکترونیک و هوشمند بر اساس اطلاعات مکان محور کارگاه ها ؛ یکپارچه سازی خدمات و تبادل اطلاعات با سایر نهادها ؛ امضاء دیجیتال مبتنی بر موبایل ؛ سامانه پیمایش آنلاین و بازخورد هوشمند (به منظور آگاهی از نظرات و دیدگاه های مراجعان، بیماران، کارکنان)
پوشش بیمه ای اتباع خارجی به تعداد ٣۵ هزار نفر.
ایجاد امکان و تسهیل بیمه اتباع خارجی شاغل درکارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی.
پوشش بیمه تأمین اجتماعی به صاحبان حرف و مشاغل آزاد اتباع خارجی.
ایجاد امکان نامنویسی متمرکز اتباع خارجی برای دریافت SSN و ایجاد امکان واکشی اطلاعات اتباع خارجی از طریق درج شماره اختصاصی.
شروع تعمیم پوشش بیمه ای به مربیان و ورزشکاران خارجی شاغل در باشگاههای ورزشی ایران.
پوشش بیمه ای برای زنان خانه دار ، طلاب و روحانیون اتباع خارجی.
تعمیم ادامه بیمه بصورت اختیاری به اتباع خارجی
تعامل و هماهنگی با وزارتخانه های کشور، اطلاعات ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و امور خارجه برای بیمه اتباع خارجی.
توزیع بروشور بیمه اتباع خارجی به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی برای اتباع خارجی.
صدور پروانه فعالیت برای ٣٠ کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در اقصی نقاط دنیا جهت ارائه خدمت به ایرانیان خارج از کشور.
اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های کنسولی ها ونمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور ها و همچنین دفاتر کاریابیهای بین المللی بمنظور تسهیل و تسریع امور بیمه ای و ارائه خدمت به ایرانیان خارج از کشور.
برنامه ریزی و طراحی سیستم غیر حضوری جهت ارائه خدمت به ایرانیان خارج از کشور باهمکاری موسسه عالی پژوهش.
رشدی بالغ بر ۶٠درصدی پوشش بیمه ایرانیان خارج از کشور علاوه بر آن تعمیم و گسترش بیمه ای به نیروی کار اعزام به خارج از کشور از سوی شرکت های فنی و مهندسی.