تاپ خبر۲۴: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت با توتال فرانسه در خصوص پروژه ایران ال ان جی مذاکراتی داشته است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ، رکن الدین جوادی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت با توتال فرانسه در خصوص پروژه ایران ال ان جی مذاکراتی داشته است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ، رکن الدین جوادی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این زمینه گفت: شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه، مذاکرات مشترکی در زمینه پروژه ایران ال ان جی داشته اند اما هنوز این مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

جوادی صبح امروز (١۶ اردیبهشت ماه) نیز در بازدید از سالن های ٨ و ٩ نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، با حضور در غرفه شرکت فراب ناردیس، وضع پروژه ایران ال ان جی را در این شرکت جویا شد.

امیرحسین نجفی، رئیس بخش بازاریابی شرکت فراب ناردیس پس از بازدید معاون وزیر نفت از غرفه این شرکت، در مورد پروژه ایران ال ان جی، با اشاره به مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با توتال فرانسه در مورد این پروژه، عنوان کرد: در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد، احتمال واگذاری کل پروژه به توتال و همکاری شرکت فراب ناردیس به عنوان پیمانکار توتال فرانسه وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل تامین مالی به عنوان مهمترین چالش این پروژه، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات منجر به نتیجه شده و امیدواریم تکلیف پروژه ایران ال ان جی هرچه زودتر روشن شود.

آغاز به‎کار دفتر نمایندگی بی پی در ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز به کار دفتر نمایندگی شرکت انگلیسی بی پی در ایران در تابستان امسال خبر داد.

رکن الدین جوادی در دیدار با نماینده شرکت بی پی در خصوص جزئیات مذاکره خود گفت: شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) نسبت به سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران ابراز علاقه کرده است.
جوادی با اشاره به این که نماینده بی پی تاکید داشته است که این شرکت علی رغم گذشته بسیار به همکاری با ایران تمایل دارد، تصریح کرد: آن ها علاقمند به انتقال فناوری و سرمایه به کشورمان هستند.
ود یادآور شد: به احتمال زیاد دیداری نیز با نماینده شرکت شل در جریان نمایشگاه خواهد داشت.

شماره خبر: ۲۰۵۶۷/۸