تاپ خبر۲۴ : با اعلام موجودیت ائتلاف های انتخاباتی، فعالیت های ستادی برای انتخابات اتاق تهران کلید خورده است.  لاهوتی سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف برای فردا خبر داده که این ائتلاف با حضور چهره های شاخص بخش خصوصی فعالیت هایش برای حضور در انتخابات اتاق تهران را آغاز کرده است. براساس آنچه لاهوتی به در جمع […]

تاپ خبر۲۴ : با اعلام موجودیت ائتلاف های انتخاباتی، فعالیت های ستادی برای انتخابات اتاق تهران کلید خورده است.

 لاهوتی سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف برای فردا خبر داده که این ائتلاف با حضور چهره های شاخص بخش خصوصی فعالیت هایش برای حضور در انتخابات اتاق تهران را آغاز کرده است.
براساس آنچه لاهوتی به در جمع خبرنگاران گفته است اعضای این ستاد جمعی از چهره های معتبر و شناخته شده بخش های صنعت، معدن و تجارت کشور و همچنین افراد موثر تشکل های اتاق تهران هستند.
به گفته لاهوتی اطلاعات بیشتر این ستاد انتخاباتی بزودی متشر می شود .

گفتی است ائتلاف برای فردا که پیش از این با صدور یک بیانیه، به تحلیل اوضاع و شرایط اقتصادی کشور پرداخته بود، با صدور یک بیانیه دیگر، رسما حضور خود را در انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

اقتصاد کشور پس از چند سال پرچالش که حاصل آن فشارهای مضاعف و همه جانبه به بخش خصوصی کشور بود، در برهه ای قرار گرفته است که نه در سطح کلان ظرفیت پذیرش خطا دارد و نه در سطح خرد تاب پیامدهای چنین خطاهایی را می آورد.
امروز بخش خصوصی کشور در حالی منتظر گشایش هایی در روابط بین الملل و بهره گیری از هم افزایی اقتصاد جهانیست که کاهش چشمگیر قیمت نفت، دولت را برای عبور از این گردنه بیشتر نیازمند بخش خصوصی ساخته است. لذا دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی ها، به هم امید متقابل بسته اند و خطای هر کدام موجب لطمه به دیگری می شود.
بخش خصوصی که همواره چشم به حمایت دولت دوخته بود، اکنون نیازمند تکیه به توان خود است و شناخت و استفاده از ظرفیت درون زای خود. بخش خصوصی امروز باید هوشمندانه تر، پخته تر، جدی تر و جامع تر از گذشته تصمیم گیری و حرکت نماید. امروز نه مدیریت واپس نگر پاسخگوست و نه نقد بی عمل، بخش خصوصی باید گلچینی از نخبگان خود را به میان آورد و برای اخذ نتیجه محتوم صف آرایی کند.
“ائتلاف برای فردا” با فهم این شرایط و درک این نیاز برخاسته است. با توجه به اینکه زمان به هر روی می گذرد اما فرق این است بین اینکه او بر ما مسلط شود یا ما بر او چیره شویم. و این دومی یک عزم جدی تر از آنچه تا کنون بوده نیاز دارد. هم درایت و تجربه بزرگان را نیاز دارد هم انرژی و دانش جوانان و بی شک گستره مشارکت بیشتری از حوزه های مختلف اقتصادی را می طلبد و ورود و حضور کسانی که در فعالیت های اقتصادی خود و در مدیریت های تشکلی و اجتماعی موفق بوده اند و ملی نگریسته اند و منشاء اثر بوده اند.
“ائتلاف برای فردا” با اعتقاد به اینکه ظرفیت اتاق و تشکل های اقتصادی بسیار بالاتر از آنی است که به فعل در آمده است و بکارگیری بهینه ظرفیت های نهفته اتاق یک گزینه اجتناب ناپذیر در شرایط کنونی است برای انجام این ماموریت به تصمیم رسیده است.
ما با تکریم تمامی بزرگان و افرادی که در ادوار گذشته در اتاق حضور داشتند و تلاش نمودند و با تقدیر از اقداماتشان که منجر به نتایج خوبی شده است، دفتر تاریخ بخش خصوصی را برای نگاشتن فردای مطلوب ورق خواهیم زد. میدانیم که چهار سال پیش رو سال های پرچالشی خواهند بود و نیازمند کار و تلاش حاصل از تجربه و تدبیرند. پس سرمایه های انسانی دیروز، امروز و فردای بخش خصوصی را در یک جا کنار هم گرد آورده ایم تا سکاندار عبور پیروزمندانه از این دریای طوفانی باشند.
ما با توکل به پروردگار، احترام به ارزش ها، پاسداشت اخلاق، دانش روز مدیریت و تکیه به سرمایه اجتماعی بخش خصوصی و با عملگرایی به دور از افراط و تفریط آمده ایم.
از همه اعضای اتاق نیز دعوت می کنیم تا با مداقه در عملکرد و وِیژگی های نامزدهای این دوره و با مقایسه اندیشه ها، رفتارها و برنامه های گروه های مختلف، در انتخابات این دوره مشارکت فعالانه تری داشته باشند.
نیاز فردای اقتصاد کشور، بخش خصوصی توانمند است و نیاز بخش خصوصی توانمند اتاق کارآمد. پس پیش به سوی ساختن اتاقی توانمند.