تاپ خبر۲۴:شرکت اسمارت تکنولوژی قشم از ورود هشت مدل گوشی هوشمند با برند اسمارت به بازار ایران خبر داد. به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات تاپ خبر۲۴ : شرکت اسمارت تکنولوژی قشم که بیش از یک دهه از تاسیس آن میگذرد و پیش از این نیز تجربه کار با برند های مختلف گوشی های هوشمند […]

تاپ خبر۲۴:شرکت اسمارت تکنولوژی قشم از ورود هشت مدل گوشی هوشمند با برند اسمارت به بازار ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات تاپ خبر۲۴ : شرکت اسمارت تکنولوژی قشم که بیش از یک دهه از تاسیس آن میگذرد و پیش از این نیز تجربه کار با برند های مختلف گوشی های هوشمند و همچنین اپراتور های مختلف را داشته و حالا قصد دارد گوشی های هوشمند (و در آینده تبلت های مختلف) با برند اسمارت را وارد بازار ایران کنند.تمامی گوشی های هوشمند این مجموعه از سیستم عامل اندروید کیت کیت (نسخه ۴٫۴٫۲) پشتیبانی کرده و از طراحی استاندارد اندروید برای این نسخه بهره می برد (البته چند نرم افزاری اضافی دیگر نیز به مجموعه امکانات گوشی افزوده شده است). این گوشی ها از محدودیت قیمتی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت گذاری شده و هر یک دارای شصت روز گارانتی تعویض و ۱۸ ماه گارانتی خدمات است. در اولین سری، بیش از هشتاد هزار گوشی از مجموعه تولیدات اسمارت وارد بازار ایران خواهند شد.

در این جلسه نیک نفس رئیس هیت مدیره، بهیت مدیر عامل، مهدی سیدی مدیر مرکز خدمات پس از فروش و نجفی مدیر بخش بازار یابی حضور داشتند. به گفته نجفی، گارانتی هر گوشی از زمانی شروع میشود که سیمکارت درون دستگاه قرار گرفته و با ارسال یک SMS خودکار به مرکز خدمات اسمارت، عمل فعال سازی گارانتی ۱۸ ماهه گوشی آغاز خواهد شد. همچنین به گفته ایشان، این گوشی توسط طراحان بین المللی و بر اساس استاندارد های مختلف و همچنین در نظر گرفتن سلایق کاربران ایرنی طراحی شده است. گوشی های اسمارت تنها از مسیرهای رسمی وارد بازار ایران شده نمونه ای با گارانتی متفرقه در بازار وجود نخواهد داشت. همچنین خدمات پس از فروش گوشی های اسمارت در کلیه فروشگاه های زنجیره ای همراه اول صورت خواهد گرفت.

در میان هشت گوشی که قرار است به زودی عرضه شود، تنها مدل Tesla دارای صفحه نمایش FullHD با پانل IPS است که از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب و دوربین هشت مگاپیکسلی در جلو بهره می برد. در نگاه اول می توان گفت صفحه نمایش این گوشی (که به گفته مسئولان اسمارت محصول کمپانی شارپ است) از زاویه دید و کیفیت مناسبی برخوردار بود. چیپ ست این محصول (که البته مدل آن را نمی دانیم اما می توان حدس زد که از تولیدات کمپانی مدیا تک باشد) دارای پردازنده ای هشت هسته ای است که دو گیگابایت حافظه RAM و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار دارد. مدل Tesla گران ترین گوشی این مجموعه به شمار می آید.

گوشی مدل Vega نیز دارای پردازنده هشت هسته ای است، اما یک گیگابایت حافظه RAM و هشت گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار دارد. همچنین تمامی گوشی های معرفی شده از دو سیمکارت پشتیبانی می کنند. گوشی اسمارت مدل Prime نیز با ضخامت ۶٫۹ میلیمتر، باریکترین مدل این مجموعه به شمار می آید. Prime دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با دقت HD و پانل IPS در کنار یک گیگابایت حافظه RAM و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. در این کنفرانس البته سوالات بی پاسخ زیادی داشتیم. اینکه آیا شرکت اسمارت برنامه ای برای به روز رسانی گوشی های خود در آینده خواهد داشت یا خیر. همچنین در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه آنها چگونه با رقبای سرسخت خود در بازار رقابت خواهند کرد، تنها پاسخی که شنیدیم متمایز بودن اسمارت از دیگر محصولات بازار بود. به هر حال قبل از هر گونه قضاوتی منتشر میمانیم تا اولین نمونه های این گوشی برای تست بدستمان برسد و ببینیم این محصول تازه چگونه می تواند در این بازار راه خود را باز کرده و به انتخاب اول برای کاربر ایرانی تبدیل شود.