تاپ خبر۲۴:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR)، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) و میزان جابجائی موفق بین سلول های شبکه حین مکالمه (OHSR) در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی […]

تاپ خبر۲۴:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR)، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) و میزان جابجائی موفق بین سلول های شبکه حین مکالمه (OHSR) در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی از شهرها ضعف هایی وجود دارد.
دکتر محمود واعظی افزود: بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح استانها نشان می‌دهد در شاخص میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه (OHSR) وضعیت همراه‌اول و ایرانسل مطلوب است. و در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استانها مطلوب بوده و وضعیت همراه‌اول در استانهای کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.
وی با اشاره به بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات درسطح شهر مرکز استان گفت: وضعیت میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) همراه‌اول در همه استان ها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد نامطلوب است. و در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان ها مطلوب بوده و برای همراه ‌اول فقط در شهر کرمانشاه نامطلوب است.
واعظی درباره وضعیت شاخص میزان جابجائی موفق بین سلول های شبکه حین مکالمه (OHSR) درسطح شهر مرکز استان افزود: در این شاخص، وضعیت ایرانسل در همه مراکز استان ها مطلوب بوده و برای همراه ‌اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.