تاپ خبر۲۴:مهندس قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل، درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل را ۱۳۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد. ایشان در همایش رسانه ای ویژه هفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، گفت: از این میزان ۸۵ هزار میلیارد ریال درآمد مستقیم دولت از ایرانسل در طی هفت سال گذشته بوده […]

تاپ خبر۲۴:مهندس قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل، درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل را ۱۳۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

ایشان در همایش رسانه ای ویژه هفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، گفت: از این میزان ۸۵ هزار میلیارد ریال درآمد مستقیم دولت از ایرانسل در طی هفت سال گذشته بوده است.

وی، منافع ملی حاصل از سرمایه‌گذاری ایرانسل را تحقق خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر، موفقیت در اجرای شرکت مشترک داخلی و خارجی، تحقق سیاست‌های دولت و مجلس دخصوص تثبیت و کاهش قیمت‌ها، افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، تحقق فناوری نسل ۲٫۷۵ تلفن همراه در کشور، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۲ هزار نفری، کاهش تصدی گری دولت و افزایش درآمدهای آن، کاهش قابل ملاحظه در قیمت سیم‌کارت، تحویل به روز سیم‌کارت، تحول در حوزه خدمت‌رسانی، تحقق ۱/۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در کشور توصیف کرد.

مدیرعامل ایرانسل، تامین زیرساخت‌های لازم برای تحقق سرویس‌های مبتنی بر زندگی دیجیتال، طرح‌ریزی بسته راهکارهای سازمانی برای کمک به سازمان‌ها به منظور ایجاد یک سازمان بهره‌ور، چابک و منعطف، توسعه کیفی و کمی بسترهای ارایه محتوای الکترونیکی، ارایه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین تعرفه در کشور، افزایش ترافیک دیتا به میزان صد درصد در مقایسه با سال گذشته برای دومین سال متوالی، ارایه راهکارهای سازمانی به بیش از ۳۰۰ سازمان و شرکت، افزایش ۱۳ برابری سهم فروش USSD در مقایسه با سال گذشته، افزایش ضریب استفاده از محتوای چندرسانه‌ای به ۳۷ درصد با ارایه سرویس‌های جدید، ارایه سرویس #۷* برای خرید شارژ مستقیم از ایرانسل و ارایه سرویس #۱۰۰* به عنوان باجه ایرانسل برای بانکداری همراه از سرویس‌ها و محصولات مهم ایرانسل به شمار می‌روند.

دزفولی، از جمله سرویس‌های جدید ایرانسل در یک سال اخیر را چارسوی ایرانسل، پیامک صوتی، تلفن اینترنتی وایمکس، سرویس اطلاعات شهری، اعلام دسترسی، چتر وایمکس، نانو سیم، میزبان تماس، پیشنهادات تشویقی مبتنی بر مکان، بسته افزایشی بلند مدت و ترکیبی، سامانه جامع بانکداری همراه، سامانه خرید شارژ و ایرانسل من عنوان کرد.

وی با اشاره به ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت با شاخص‌های مختلف گفت: بر اساس این شاخص‌ها در سال جاری، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سیار رتبه دوم را در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار کسب کردند.

مدیرعامل ایرانسل، جایگاه این اپراتور در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران براساس ارزیابی‌های سازمان مدیریت صنعتی در سال ۹۱ در بخش فروش یا درآمد را رتبه ۲۴، در بخش میزان فروش یا درآمد در بین شرکت‌های غیرهولدینیگی را رتبه شش، در بخش بازدهی فروش یا حاشیه سود را رتبه ۱۵، در بخش سودآوری را رتبه هشتم، در بخش بازده دارایی‌ها را رتبه دهم و در بازده ارزش ویژه را رتبه سوم ذکر کرد.

وی گفت: ایرانسل یکی از ۱۰ شرکت پیشرو در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۱۳۹۰ بوده و هیچ یک از دیگر شرکت‌های مخابراتی در تمامی این شاخص‌ها به صورت همزمان در سه سال متوالی ارتقاء نداشته‌اند.

دزفولی سهم ایرانسل از بازار تلفن همراه کشور را ۴۶٫۱ درصد عنوان کرد و افزود: این اپراتور در طی هفت سال گذشته بیش از ۴۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و بکارگیری حدود دو هزار نفر در سراسر کشور با اشتغال‌زایی مستقیم، اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شبکه برون‌سپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغال‌زایی غیرمستقیم، بکارگیری بیش از ۳۰۰ شرکت همکار در زمینه‌های فنی، مهندسی و خدماتی، بکارگیری بیش از ۱۸ شرکت در زمینه تامین محتوا، بکارگیری بیش از ۲۰ شرکت در حوزه توزیع و فروش و تعامل با کلیه بانک‌های کشور از دستاوردهای ایرانسل است.

به گفته وی، ایرانسل برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه کسب و کار جدید با معرفی و بسترسازی نسبت به کمک برای ایجاد کسب و کارهای جدید با ایجاد بستر تجارت الکترونیک با بکارگیری بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مانند سیم‌رمز، سیم‌بانک، بانکداری همراه روی USSD، توسعه بازار کسب و کار محتواهای دیجیتالی با ایجاد زیرساخت‌های ارائه خدمات ارزش افزوده با مشارکت بیش از ۱۸ تامین‌کننده محتوا و قابل گسترش به تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی در سطح شرکت‌ها و اشخاص، ایجاد بستر امن انتقال دیتا و مشارکت در ایجاد کسب و کارهای جدید و به روز شامل قرائت از راه دور کنتورهای آب، برق و گاز و مدیریت هوشمند ساختمان، ایجاد زیرساخت سرویس‌های مبتنی بر موقعیت و مشارکت با شرکت‌های مختلف در ارائه سرویس‌های تبلیغات براساس موقعیت، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های ردیابی ماشین و دستگاه در ناوگان حمل و نقل و شرکت‌های پخش اقدام کرده است.

دزفولی با اشاره به تعهدات پوششی پروانه اپراتور دوم تلفن همراه کشور گفت: براساس پروانه ایرانسل در سال هشتم قراردادی خود باید ۹ هزار و ۸۹ کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار دهد که با عملکرد ۲۴۷ درصدی، ۲۲ هزار و ۴۱۲ کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرارداده است.

وی ادامه داد: همچنین پوشش جمعیتی ایرانسل نیز باید ۷۴٫۲۹ درصد در سال هشتم باشد که درحال حاضر ۸۲٫۵۳ درصد است.

به گفته دزفولی، متوسط نرخ قطعی مکالمات براساس تعهدات پروانه در سال هفتم قراردادی باید ۱٫۵ درصد و در سال هشتم باید یک درصد باشد اما وضعیت فعلی شبکه ۰٫۷۷ درصد است و نرخ موفق انتقال تماس ۹۸٫۲ درصد است.

وی اظهار داشت: ۹۸٫۵ درصد پوشش دیتا در مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل با فناوری EDGE است که حداکثر سرعت فعلی آن ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه و متوسط سرعت تجربه شده توسط مشترکین بیش از ۱۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است.

دزفولی از رشد دو برابری ترافیک دیتا در یک سال گذشته در شبکه ایرانسل خبر داد و افزود: این میزان رشد فراتر از الگوی جهانی است و این درحالی است که نرخ رشد صدا ۱۶ درصد، نرخ رشد پیامک ۲۱ درصد و نرخ رشد پیام چندرسانه‌ای ۸۳ درصد است و گرایش مشترکان به استفاده از محصولات چندرسانه‌ای افزایش یافته است.

وی، رشد ترافیک محتوا از ابتدای سال تا مهر ماه جاری را در مقایسه با سال ۹۱ رشد ۳۷ درصدی عنوان کرد و از رشد صد درصدی تعداد ارایه‌کنندگان محتوا در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، درحال حاضر بیش از سه میلیون و ۸۰ هزار نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل در سراسر کشور و بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نقطه فروش الکترونیکی شارژ ایرانسل وجود دارد.

وی، توسعه نقاط دسترسی فروش به میزان بیش از تعداد مشترکین در کشور، دسترسی به خدمات ایرانسل از طریق شبکه بانکی کشور توسط ۲۷ بانک با استفاده از خود پرداز، اینترنت، پایانه فروشگاهی، وب کیوسک، تلفن همراه، بانکداری همراه و شارژ مستقیم بدون PIN و IVR را از دیگر دستاوردهای ایرانسل عنوان کرد.

دزفولی گفت: فروش الکترونیکی شارژ ایرانسل نیز با رشد ۱۳ برابری ۱۷ درصد از حجم شارژهای فروخته شده را به خود اختصاص داده است.

وی، پاسخگویی به مشتریان را به صورت ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روز سال ذکر کرد و افزود: پاسخگویی ماهیانه به بیش از ۱٫۶ میلیون تماس در مراکز ویژه مشترکان تلفن همراه، وایمکس، نمایندگان رسمی فروش و پشتیبانی اختصاصی مشتریان سازمانی صورت می‌گیرد و رکورد پاسخگویی به بیش از ۹۵ درصد از تماس‌ها در کمتر از ۳۵ ثانیه نیز ثبت شده است.

دزفولی از راه‌اندازی سیستم سنجش رضایت مشتریان پس از اتمام هر تماس، ارسال اطلاعات و تنظیمات مورد نیاز مشترکان در حین تماس با استفاده از پیامک و طراحی و راه‌اندازی نرم افزارتخصصی روابط با مشتریان مبتنی بر بستر تلفن همراه «ایرانسل من» خبر داد.

وی گفت: رومینگ سیمکارت‌های دائمی ایرانسل را با ۴۲۰ اپراتور دنیا در ۱۵۶ کشور، رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری را با ۱۶۸اپراتور دنیا در ۷۵ کشور، رومینگ دیتا با ۳۰۱ اپراتور دنیا در ۱۱۵ کشور، امکان استفاده از کارت شارژ اپراتور مقصد و ارائه تخفیف ویژه رومینگ حج تا ۷۴ درصد تخفیف و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول ۲۱ خط پرواز بین‌المللی برای اولین بار در کشور از دیگر دستاوردهای ایرانسل به شمار می‌رود.

دزفولی، راهکارهای سازمانی این اپراتور را مجموعه‌ای از راهکارهای ارتباطاتی جامع (END TO END) که با مشارکت سازمان در جهت تشخیص نیاز ارتباطی، طراحی راهکار و اجرای آن با هدف توسعه کسب و کار، سهولت ارتباطات، افزایش امنیت ارتباطات و دسترسی مستمر انجام می‌گیرد، تعریف کرد.

به گفته وی، شبکه انتقال امن دیتا، شبکه اختصاصی مجازی تلفن همراه، شبکه اختصاصی مجازی، سامانه ارتباط تعاملی، پیامک انبوه سازمانی، خبرنامه همراه سازمانی، آهنگ پیشواز سازمانی، سازمان مجازی و صورتحساب متمرکز و راهکارهای بانکی و پرداخت از جمله راهکارهای سازمانی ایرانسل هستند.

دزفولی، ایرانسل را تنها ارائه‌کننده سامانه جامع ارائه خدمات ارزش افزوده توصیف کرد و گفت: این سامانه این امکان را برای شرکت‌های تامین‌کننده خدمات ارزش افزوده فراهم می‌کند تا بتوانند از طریق واسط‌های کاربری استاندارد (API) و در کمترین زمان به بستر ارتباطی امکانات اپراتوری دسترسی پیدا کرده و محصول خود را به بازار ارائه کنند.

وی، عدم افزایش تعرفه در طول هشت سال گذشتهف تداوم شارژ شگفت‌انگیز برای دریافت ۲۰ درصد تخفیف در هزینه‌ها و ارائه تعرفه فلت از ابتدای راه‌اندازی شبکه و عدم دریافت هزینه جابجایی را از ویژگی‌های شبکه ایرانسل برشمرد.

مدیرعامل ایرانسل با ارایه گزارشی درخصوص وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور از وجود ۴۲۰ هزار مشترک با رشد ۳۳ درصدی در یک سال گذشته، ۷۸۶ نمایندگی فروش، ۷۶۵ سایت وایمکس و ۳۵ شهر تحت پوشش خبر داد.

به گفته وی، درحال حاضر شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، ری، پاکدشت، قرچک، اندیشه، اسلامشهر، قدس، شهریار، دزفول، ورامین، فردیس، شهرک صنعتی طوس، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی اطلس، محمودآباد، گلستان، خمینی شهر، خوراسگان، شهرک صنعتی شیراز، شاهین شهر، سردرود، شهر صنعتی جی، کاشان، بهارستان، هشتگرد، سبزوار، اندیمشک و آبادان تحت پوشش وایمکس ایرانسل قرار دارند.

دزفولی گفت: رشد ترافیک سالانه دیتای وایمکس ایرانسل از ابتدای سال تا مهر ۹۲ در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد بوده است.

وی درهفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، هفت سرویس شاخص این اپراتور را بستر دیتا، راهکارهای سازمانی، روش‌های پرداخت همراه، محتوای دیجیتال، سرویس‌های ارزش افزوده، سرویس‌های مبتنی بر مکان و رایانش ابری عنوان کرد.

دزفولی درخصوص هفت ویژگی شبکه ایرانسل نیز به پوشش رادیویی گسترده در راستای پوشش جمعیتی مناطق مختلف کشور، زیرساخت‌های مبتنی بر IP همراه با قابلیت‌های بالا از جمله مکانیزم‌های مهندسی ترافیک و کنترل ازدحام، انتقال سریع مکالمه و دیتا، بکارگیری استانداردهای جهان و جایگزین کردن آن با نسل‌های ارتقاء یافته به موازات توسعه شبکه، راه‌اندازی فناوری‌های پیشرفته نسل‌های جدید موبایل به منظور ایجاد لایه‌های محافظ شبکه، ایجاد شبکه موازی به منظور پشتیبانی شبکه در شرایط بحران و بلایای طبیعی، انجام اقدامات بلادرنگ و شبانه‌روزی برای رفع خرابی‌های احتمالی و راه‌اندازی مرکز مدیریت شبکه با قابلیت پایش و مدیریت جامع شبکه و کنترل بر خط کیفیت شبکه اشاره کرد.