تاپ خبر۲۴:سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران ، وقتی را برای پرسش و پاسخ در نظر گرفت تا حاضران در نشست ، پرسش های مورد نظر خود را از وی و معاونان وزارت ورزش و جوانان مطرح کنند . دکتر صالحی امیری در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس در […]

تاپ خبر۲۴:سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران ، وقتی را برای پرسش و پاسخ در نظر گرفت تا حاضران در نشست ، پرسش های مورد نظر خود را از وی و معاونان وزارت ورزش و جوانان مطرح کنند .
دکتر صالحی امیری در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس در این زمینه که چرا برای تجلیل از اعضای تیم ملی والیبال به فرودگاه رفته و و آیا این مساله دلیلی بر وجود تبعیض بین ورزشکاران نیست ؟ گفت : تکریم قهرمانان به منزله رفتن به فرودگاه نیست که خواسته شود چنین تجزیه و تحلیل شود که چون من برای استقبال از تیم ملی والیبال به فرودگاه رفته و برای کشتی نرفته ام ، بین رشته ها و قهرمانان مختلف فرق گذاشته ام . چنین تعبیری اصلا درست نیست و همه قهرمانان و تیم ها که در عرصه رقابت های جهانی و آسیایی برای کشور افتخار می آفرینند ، مورد تکریم ما هستند و قرار است بزودی و طی مراسمی شکوهمند با حضور مسوولان ارشد کشور ، از مدال آوران ورزش تقدیر و قدردانی کنیم . ضمن آنکه من قبل از رقابت های جهانی بوداپست در اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی حاضر شدم و در آن برهه خاص ، از تلاش کشتی گیران و کادر فنی قدردانی کردم . بنابراین معتقدم هیچکدام از این دو حرکت تبعیض آمیز نبوده است و ما به همه قهرمانان نگاه یکسان داریم و همه افتخارآفرینان مورد تکریم ما هستند .
وی در عین حال در پاسخ به خبرگزاری تسنیم در زمینه مبارزه با فساد در فوتبال ، گفت : مبنای کار ما بر جنجال و کار تبلیغاتی و رسانه ای نیست و معتقدیم هر اقدامی باید در جای خود مورد توجه قرار بگیرد . همین الان که در خدمت شما هستم با عواملی از فساد برخورد کرده ایم ، اما دلیلی نمی بینم که آن را رسانه ای کنم . بی شک راه مقابله با فساد نیاز به ساز و کارهای قانونی خود را دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که جریان های فساد در فوتبال و ورزش ، زمینه ای برای بروز و ظهور و فعالیت نداشته باشند .
دکتر صالحی امیری در پاسخ به سئوال خبرنگار رادیو صدای آشنا مبنی بر بهبود وضع بودجه ورزش و اخذ یک درصد بودجه سالیانه دستگاهها و سازمان های دولتی برای سرمایه گذاری در ورزش ، گفت : امروز بودجه ورزش در بدترین شرایط خود قرار دارد و سقف و سطح بودجه تعیین شده ، متناسب با سطح نیازهای امروز جامعه ورزش نیست . اضافه بر آن به دلیل عملکرد ناصحیح دولت گذشته ، امروز دولت با انباشتی از طرح ها و تعهدات بودجه ای مواجه است . وجود ۳۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در سطح کشور نشان از سوء مدیریت دارد و بطور طبیعی ما باید بکوشیم در همگرایی با دولت و ارتباط با سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، تحول لازم را در بودجه سال ۹۳ ورزش ایجاد کنیم که با بتوانیم به حداقل نیازها پاسخ مثبت دهیم . اضافه بر آنکه باید تلاش کنیم تا با جذب مشارکت های مردمی و بخش خصوصی ، اماکن ورزشی نیمه کاره موجود را در جهت تکمیل و راه اندازی ، در اختیار بخش های تعاونی و خصوصی کشور قرار دهیم .
وی در عین حال در پاسخ به سئوال خبرنگار ایران ورزشی در زمینه غیبت خان اکبرآبادی در نشست خبری و آیا این مساله به منزله تغییر وی نیست ، گفت : من تغییرات مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان را ادامه خواهم داد ، اما این تغییرات با مطالعه و بدون شتاب زدگی انجام خواهد شد . آن هم بر اساس سه شاخص تعهد ، تخصص و مقبولیت مدیران ، همکاران ستادی ام را انتخاب خواهم کرد و عجله ای نیز در این رابطه برای انتخاب معاونت بانوان ندارم . در این مسیر در حال مطالعه هستم و آنچه برایم اهمیت زیادی دارد ، انتخاب مدیران شایسته و لایق است که بتوانند ، حرکت توسعه ای ورزش را شتاب بیشتری ببخشند .
دکتر صالحی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر این روزنامه در زمینه تدوین قاون ورزش گفت : بنده ۲۵ برنامه عملیاتی را در کنار ۵ برنامه استراتژیک شامل گسترش فرهنگ و اخلاق ، ارتقای سطح ورزش همگانی ، افزایش سرانه ورزشی ، توجه ویژه به ورزش بانوان و ایجاد ساز و کار جدید در برنامه جامع حوزه جوانان را تعریف کردم و بر اساس آن برنامه های مورد نظرم را به اجرا می گذارم . یکی از ۲۵ برنامه عملیاتی نیز تصویب قانون ورزش در مجلس شورای اسلامی است که کارگروهی حقوقی برای تهیه پیش نویس قانون ورزش انتخاب شده و مشغول انجام کار هستند .
سرپرست وزارت ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه گل در زمینه چگونگی تعامل با کمیته ملی المپیک ، گفت : ۲۹ مهر ماه جلسه مشترکی با مسوولان کمیته ملی المپیک خواهیم داشت . کمیته المپیک از نظر ما یک نهاد ملی مستقل است و ما از برنامه های آن حمایت کرده و بنا نداریم در کار آنها دخالت کنیم . در حقیقت وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون ها و هیات های ورزشی خانواده بزرگ ورزش را تشکیل می دهیم و ما یک رابطه منظومه ای را با زیر مجموعه های ورزش خواهیم داشت . ضمن آنکه برای آنکه روند کار ها اجرای بهتری به خود بگیرد ، دکتر نصرلله سجادی را بعنوان نماینده ویژه خود تعیین کرده ایم تا در تعامل با کمیته اجرایی کمیته المپیک ، برنامه ها را هماهنگ کرده و به اجرا بگذارند .
وی در عین حال با تاکید بر اینکه بر کارلوس کی روش خواسته است بدون توجه به حواشی فوتبال ، تیم ملی را آماده حضوری شایسته در جام جهانی برزیل کند ، در پاسخ به سئوال جام جم در زمینه شایسته سالاری و لزوم بازنگری در مجامع فدراسیون ها به منظور انتخاب روسای فدراسیونی کارآمد و قوی به لحاظ افکار برنامه ای و مشی اقتصادی ، گفت : بنای دولت تدبیر و امید بر نقد پذیری است و بنا نداریم جلوی نقدهای سازنده را بگیریم ، چرا که معتقدیم اگر جلوی نقد گرفته شود ، جامعه به سمت استبداد می رود و بی شک کار رسانه نورافشانی و شفاف سازی بر اموری است که از منظر مردم و مسوولان بعضا پنهان می ماند . بی شک فدراسیون ها باید برنامه محور باشند و این حرف درستی است که باید شرایطی را ایجاد کنیم تا قوی ترین افراد در راس فدراسیون ها قرار بگیرند . ضمن آنکه ما استقلال فدراسیون ها را به رسمیت می شناسیم ، باید دامنه دخالت ها در کار آنها به حداقل برسد و نکته بعدی نیز این است که ساختار انتخابات درست شده و مورد بازنگری قرار گیرد تا شایسته ها از دایره خدمت بیرون نمانند