تاپ خبر۲۴:سامسونگ اعلام کرد که تعداد مشترکان سرویس ChatON این شرکت در سرتاسر جهان به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این سرویس که اکتبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده، در ماه مه ۲۰۱۳ حدود ۵۰ میلیون نفر مشترک داشت، ولی در عرض چهار ماه اخیر به یکباره تعداد مشترکانش دو برابر شده و به ۱۰۰ میلیون […]

تاپ خبر۲۴:سامسونگ اعلام کرد که تعداد مشترکان سرویس ChatON این شرکت در سرتاسر جهان به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این سرویس که اکتبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده، در ماه مه ۲۰۱۳ حدود ۵۰ میلیون نفر مشترک داشت، ولی در عرض چهار ماه اخیر به یکباره تعداد مشترکانش دو برابر شده و به ۱۰۰ میلیون رسیده است. این رشد چشمگیر ChatON را می‌توان به حضور آن در بیشتر بازارهای بین‌المللی و پشتیبانی از تقریبا تمامی پلات‌فورم‌های سیستم‌عامل‌ها نسبت داد. این سرویس تجربه‌ای منحصر به‌فرد به کاربرانی می‌دهد که از طریق کامپیوتر شخصی، تلفن‌های معمولی سامسونگ و تمامی سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند مهم جهان از جمله آندروئید، iOS، بلک‌بری و ویندوز فون به ChatON دسترسی دارند. از آنجا که این سرویس از قابلیت چند صفحه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند، کاربران به راحتی می‌توانند از طریق پنج ابزار مختلف و تنها با یک ID یا حساب کاربری سامسونگ به طور همزمان از این سرویس استفاده کنند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت ChatON این است که این سرویس در دستگاه‌های مهمی چون گلکسی – که نخستین آنها گلکسی SIII بود- به صورت پیش‌فرض بارگذاری شده‌است.

برخی کشورها تاکنون استقبال بسیار خوبی از سرویس ChatON داشته‌اند. به طور مثال، این سرویس در هند، چین و آمریکا با رشد چشمگیر و مداومی همراه است و البته این سرویس در میان کاربران اروپا و خاورمیانه نیز محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است.

به طور کلی، این سرویس مکالمه ویدیویی به این منظور طراحی شده که کاربران سرتاسر جهان بتوانند به هر زبانی که هستند، با همدیگر ارتباط برقرار کنند. چنانچه این سرویس هم‌اکنون از ۶۳ زبان در کشورهای مهم جهان پشتیبانی می‌کند. ChatOn  هماهنگ با سامسونگ درایو طراحی شد تا بتواند نیازهای خاص بازارهای محلی مختلف جهان را برآورده کند. به طور مثال رشد بسیار چشمگیر این سرویس در هند به دلیل پشتیبانی از ۱۰ لهجه و گویش محلی خاص است که البته قرار است تا پایان ۲۰۱۳ به ۱۳ لهجه برسد. علاوه بر این، قابلیت‌های جانبی مثل Ramadan Anicon که مخصوص ماه رمضان است، به میزان محبوبیت این سرویس در خاورمیانه کمک شایانی کرده است.

به طور کلی باید گفت که ChatON به دلیل قابلیت‌های رابط کاربری جالب‌اش بازخوردهای مثبتی داشته است؛ مثل قابلیت Drag & Drop فایل‌های مدیا روی صفحه چت که از ویژگی‌ چند پنجره‌ای بهره می‌برد. کاربران همچنین می‌توانند پیام‌هایی را که خودشان با دست و به وسیله S pen گلکسی نوت ۳ نوشته‌اند، برای دوستانشان ارسال کنند.