تاپ خبر۲۴:نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هفتاد و نهمین کنفرانس و انجمن عمومی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری(ایفلا) که در کشور سنگاپور در حال برگزاری است، شرکت کردند. در این کنفرانس رئیس منتخب روسای کتابخانه های ملی جهان سینیکا سیپیلا ، در پیامی به ارتقاء سطح استانداردهای قوانین و تبادل […]

تاپ خبر۲۴:نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هفتاد و نهمین کنفرانس و انجمن عمومی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری(ایفلا) که در کشور سنگاپور در حال برگزاری است، شرکت کردند.

در این کنفرانس رئیس منتخب روسای کتابخانه های ملی جهان سینیکا سیپیلا ، در پیامی به ارتقاء سطح استانداردهای قوانین و تبادل خدمات اطلاع رسانی و کتابداری اشاره کرد و افزود: تشویق به گسترش درک ارزش خدمات کتابداری و اطلاع رسانی مناسب نمایانگر دو سال دوره  خدمت من به عنوان رئیس ایفلاست.

وی از همکاری تنگاتنگ اعضای ایفلا در دسترسی عادلانه به دانش اطلاع رسانی و تقویت توانایی ها یاد کرد و با اشاره به موضوع” کتابخانه های پربار ، جوامع قدرتمند” ادامه داد: کتابخانه ها تاثیر به سزائی بر جامعه و ترقی آن از طریق پروراندن  فرصت های برابر و دسترسی به آموزش و یادگیری طولانی مدت، تحقیق، نوع آوری، فرهنگ و خلاقیت دارند.

هم چنین در این اجلاس موضوع ادغام آرشیو ملی و کتابخانه ملی سنگاپور هم مطرح و از تجربیات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان پیش رو در این موضوع صحبت شد.

  “انتشار داده های پیوندی فارسی کتابخانه های ملی و اسناد ایران”، “میزان رضایت کاربران از کتابشناسی ملی و توقعات و انتظاراتشان”، “حق به کارگیری به ویژه اینترنت برای بازیابی و احیای هویت فرهنگی از دست رفته کودکان ایرانی” و “وضعیت نرم افزارهای آموزشی کودکان از نظر ذخیره و بازیابی و معیارهای طراحی نرم افزارها در ایران(یک تجربه ایرانی)” عناوین مقالات ارائه شده کارشناسان سازمان در هفتاد و نهمین کنفرانس ایفلا است.

هفتاد و نهمین کنفرانس ایفلا از ۲۶ مرداد آغاز شده و تا ۱ شهریور ماه ادامه دارد. گفتنی است نمایندگانی از مرکز پژوهشگاه علوم و فناوری(ایران داک)، آستان قدس رضوی، مرکز اسناد، موزه و کتابخانه مجلس، دانشگاه شهید بهشتی، کتابخانه زلزله شناسی و کتابخانه کرج نیز در این کنفرانس حضور دارند.