تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با بیان اینکه مطرح کردن استراتژی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نقشه راه روشنی برای توسعه و پیشرفت کشور است اظهار داشت: حمایت بانک سپه از طرح های مولد و اشتغال زا در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی […]

تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با بیان اینکه مطرح کردن استراتژی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نقشه راه روشنی برای توسعه و پیشرفت کشور است

اظهار داشت: حمایت بانک سپه از طرح های مولد و اشتغال زا در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت بوده و نشان از عزم جدی بانک سپه برای تحقق این سیاست ها است.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک سپه ، شمس اله اسدالهی با تأکید بر حضور پررنگ و اثرگذار بانک سپه در طرح های بزرگ اقتصادی استان ایلام، تصریح کرد: تأمین مالی پروژه میدان مشترک نفتی سروک آذر، ارائه تسهیلات ریالی و ارزی برای راه اندازی کارخانه سیمان ایلام، پرداخت تسهیلات برای ایجاد پتروشیمی ایلام و مشارکت در طرح های مهار و تنظیم آبهای مرزی استان از جمله اقدامات مؤثر بانک سپه در جهت کمک به توسعه استان بوده است.
* مشارکت بانک سپه در حوزه نفت و گاز استان
اسدالهی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام قرار دارد، خاطر نشان کرد: استان ایلام از ۱۱ درصد منابع نفت و گاز کشور برخوردار است که می ‏تواند نقش بسیار تعیین کننده در توسعه و اشتغال استان داشته باشد.
وی افزود: پروژه نفتی سروک آذر در مرز ایلام و۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مهران ‏واقع شده که با مشارکت ۸۰۰ میلیون دلاری بانک سپه در حال انجام است و با اجرای آن ظرفیت تولید نفت کشور بالغ بر ۶۵ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
اسدالهی مزیت پروژه فوق را افزایش سهم کشور در برداشت از میادین مشترک نفتی با کشور عراق عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای پروژه فوق حدود ۴ هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.
* طرح مهار و تنظیم آبهای مرزی
اسدالهی با بیان اینکه بر اساس آمار سالانه ۱٫۵ میلیارد متر مکعب آب از مرزهای ایلام خارج می شود ابراز داشت: طرح مهار و تنظیم آبهای مرزی از جمله طرح های مهم و کلیدی استان است که با مشارکت بانک سپه، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام بوده و نقش بسزایی در زدودن محرومیت از چهره استان خواهد داشت.
* خدمات رسانی بانک سپه در کنگره بزرگ اربعین
مدیر بانک سپه منطقه ایلام با اشاره به اهمیت مرز مهران در ایام اربعین حسینی گفت: مرز مشترک ۴۲۵ کیلومتری ایلام با کشور عراق در دوران جنگ تحمیلی به عنوان یک تهدید محسوب می شد اما امروز با تغییر شرایط به فرصتی طلایی برای استفاده بهینه از ظرفیتها بخصوص صادرات کالا و تردد زوار تبدیل شده است.
اسدالهی تصریح کرد: شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشور به پایتخت عراق و عتبات عالیات بوده که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده و مهمترین مرز زمینی کشور به عراق به شمار می رود.
اسدالهی با بیان اینکه خدمت به زوار اربعین افتخار بزرگی است که نصیب مردم ایلام و بانک سپه شده است، اظهار داشت: بانک سپه منطقه ایلام با ایجاد دو ایستگاه صلواتی در محل پایانه مرزی و شهر مهران و همچنین یک ایستگاه صلواتی سیار از نخستین روزهای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۹۵ تا سه روز پس از اربعین، به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به زوار اربعین پرداخت.
وی از توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب راهنمای سفر به عتبات عالیات بین زوار و همچنین استقرار ۶ دستگاه عابربانک سیار در نقاط پر تردد مرز مهران و ورودی شهر ایلام، به عنوان دیگر خدمات بانک سپه در اربعین ۹۵ نام برد.
* حمایت بانک سپه از نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایران و عراق
اسدالهی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایران و عراق در سال ۹۵ و حضور بانک سپه به عنوان یکی از حامیان جشنواره، آن را تجربه ای نو در دیپلماسی فرهنگی دانست و اظهار داشت: بانکها علاوه بر نقش اقتصادی بایستی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش آفرینی کنند و گامهای مؤثری در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود بردارند.
وی تعامل بانک سپه با رسانه های استان را سازنده و مثبت عنوان کرد و ادامه داد: خانه مطبوعات استان به عنوان مهمترین تشکل صنفی این حوزه و مجری جشنواره فرا مرزی، بانک سپه را برای انجام مراودات مالی خود انتخاب کرده است از این رو در طول برگزاری جشنواره شاهد همکاری و تعامل نزدیک بین اعضای این مجموعه و بانک سپه بودیم.
* کمک بانک سپه به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی استان ایلام
اسدالهی یادآور شد: وقوع سیل بی سابقه در هشتم آبان سال ۹۴ باعث وارد شدن خسارت های زیادی به زیرساخت ها، منازل مسکونی و مکانهای عمومی استان ایلام شد و ویرانی های گسترده ای در مرکز و برخی از شهرستان های این استان بر جا گذاشت.
وی افزود: بانک سپه در این حادثه دردناک نیز همچون همیشه در کنار مردم بود و با اعطای ۲۲۵۶ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال در سالهای ۹۴ و ۹۵ سعی کرد تا گره گشای مشکلات هم استانی های آسیب دیده از سیل باشد.
اسدالهی از اعطای تسهیلات به زلزله زدگان شهرستانهای بدره،آبدانان و دهلران نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات بانک سپه در راستای کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در استان نام برد.
* کاهش ۱۴٫۴ درصدی مطالبات و افزایش ۱۵۸ درصدی وام ازدواج
مدیر شعب بانک سپه ایلام از کاهش ۱۴٫۴ درصدی مطالبات معوق در سال ۹۵ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با تلاش مضاعف همکاران سختکوش و همکاری مشتریان شاهد کاهش مطالبات معوق بانک سپه در استان بودیم و نسبت مطالبات به تسهیلات نیز در سال ۹۵، ۵٫۶ درصد بوده که این نسبت در حد استاندارد جهانی است.
وی افزود: در سال گذشته ۱۷۶۰ فقره تسهیلات خرد به هم استانی ها پرداخت شد و در زمینه وام قرض الحسنه ازدواج نیز شاهد رشد ۱۵۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن بودیم.
* نقش اثرگذار بانک سپه در توسعه صنعتی استان
اسدالهی در خصوص نقش بانک سپه در توسعه صنعتی استان، خاطر نشان کرد: بانک سپه به عنوان بزرگترین سهام دار شرکت سیمان ایلام با ارائه تسهیلات ریالی و ارزی مساعدت شایانی در راستای راه اندازی فازهای دوگانه کارخانه و بهره برداری از آنها داشته است.
وی با اشاره به نقش پتروشیمی ایلام در رونق اقتصادی استان و اشتغالزایی، تصریح کرد: بانک سپه با پرداخت تسهیلات به پتروشیمی ایلام از نخستین حامیان این صنعت در استان بوده است.