تاپ خبر۲۴: موسسه دیسپلی‌میت (DisplayMate) پس از بررسی گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ اعلام کرد این گوشی «نوآورانه‌ترین نمایشگر را با بهترین عملکرد در بین تمامی گوشی‌های هوشمند بررسی شده توسط این آزمایشگاه دارد». موسسه دیسپلی‌میت برترین مرکز ارزیابی نمایشگرهای ویدیویی در جهان است. گلکسی نوت ۸ توانست بالاترین رتبه بدست آمده در میان تمامی […]

تاپ خبر۲۴: موسسه دیسپلی‌میت (DisplayMate) پس از بررسی گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ اعلام کرد این گوشی «نوآورانه‌ترین نمایشگر را با بهترین عملکرد در بین تمامی گوشی‌های هوشمند بررسی شده توسط این آزمایشگاه دارد». موسسه دیسپلی‌میت برترین مرکز ارزیابی نمایشگرهای ویدیویی در جهان است.

گلکسی نوت ۸ توانست بالاترین رتبه بدست آمده در میان تمامی گوشی‌های هوشمند یعنی رتبه «عالی A+» را از این موسسه دریافت کند. این بررسی برای معیارهای اصلی نمایشگر یعنی روشنایی، قابلیت دیده شدن در فضای باز و گاموت رنگ انجام شد. نهایتا نوت ۸ توانست حتی از پرچمداران قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S8 و عضو قبلی خانواده نوت نیز پیشی بگیرد.
دیسپلی‌میت در گزارش خود می‌نویسد «نمایشگر گلکسی نوت ۸ نه تنها از نظر سخت‌افزارهای نمایشگر اولد (OLED) پیشرفت‌های قابل توجهی داشته بلکه قابلیت‌ها و عملکردهای توسعه یافته‌ای نیز در آن ایجاد شده است». در ادامه به برخی از تحسین‌شده‌ترین قابلیت‌های این نمایشگر در گزارش موسسه دیسپلی‌میت خواهیم پرداخت.

روشنایی بیشتر، انعکاس کمتر
نمایشگر بدون مرز گلکسی نوت ۸ رکورد بالاترین میزان روشنایی را با ۱۲۴۰ نیت از آن خود کرد. این مقدار ۲۲ درصد بیشتر از روشنایی گلکسی S8 است. میزان انعکاس صفحه نمایش نوت ۸ نیز ۴.۶ درصد و یکی از کمترین مقادیری است که تا کنون در آزمایش‌های موسسه دیسپلی‌میت بدست آمده است. روشنایی بالاتر و انعکاس کمتر نهایتا نمایشگری را پیش چشم شما قرار می‌دهد که حتی در محیط‌های پرنور مثلا زیر نور شدید خورشید هم کاملا قابل خواندن است.

رزولوشن بالا
نمایشگر گلکسی نوت ۸ با داشتن اندازه بزرگتر و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ اولین گوشی سری نوت است که رزولوشن ۳K QHD+ (۱۴۴۰*۲۹۶۰) دارد. این نمایشگر مجهز به پیکسل‌های الماسی (Diamond Pixel) و زیرپیکسل‌هایی است که با دقت ۵۲۱ پیکسل در اینچ (ppi) تصویر را رندر می‌کند و در نتیجه دقت تصویر تا حد زیادی افزایش یافته و با توجه به امکان دید ۲۰ از ۲۰ صفحه نمایش در فاصله ۱۰ اینچی یا بیشتر، می‌توان گفت نمایشگر کاملا دقیق است.

سرگرمی‌های گسترده‌تر
گلکسی نوت ۸ گواهی MOBILE HDR PREMIUM را از مجمع UHD Alliance دریافت کرده است یعنی می‌تواند تصاویری با کیفیت ۴K را پخش کند که برای تلویزیون‌های رده‌بالای UHD تولید شده است.
برای انجام این کار نمایشگر نوت ۸ از گاموت رنگ گسترده DCI-P3 پشتیبانی کرده، رنگ مشکی را بصورت کامل نشان داده و نرخ کنتراست را به بی‌نهایت رسانده و حداکثر میزان روشنایی را به بیش از هزار نیت افزایش داده که برای بازه دینامیکی بالا مورد نیاز است. به علاوه پردازشگر ویدیوی داخلی این گوشی به آن امکان می‌دهد بازه دینامیکی ویدیوهای معمولی را هم گسترش داده و آنها را شبیه ویدیوهای HDR نمایش دهد.
گاموت رنگ گلکسی نوت ۸ از گلکسی S8 هم بیشتر و دربرگیرنده ۱۱۲ درصد DCI-P3 و ۱۴۱ درصد sRGB است. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند از دیدن فیلم و بازی با همان رنگ‌های موردنظر تهیه کننده‌ها لذت ببرند.

نوآوری در طراحی
موسسه دیسپلی‌میت ارزیابی بسیار مثبتی نیز درباره طراحی بدون مرز نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۸ دارد که تقریبا کل بخش جلویی گوشی را دربر می‌گیرد. این گزارش می‌گوید نمایشگر ۶.۳ اینچی این گوشی ۲۰ درصد بزرگتر از نمایشگر گلکسی S8 و تا ۱۴ درصد بزرگتر از نمایشگر‌ نسخه قبلی گلکسی نوت است. این در حالی است که اندازه کلی گوشی افزایش نیافته است.
نمایشگر اولد این گوشی که در دو طرف انحنا دارد روی یک سطح پلاستیکی تولید می‌شود تا امکان خم کردن آن در هر دو طرف گوشی وجود داشته و نه تنها حاشیه‌های محصول کاهش پیدا کند بلکه دو سطح نمایشی منحنی ایجاد می‌کند که از هر دو طرف گوشی قابل مشاهده و کنترل است.
دیسپلی‌میت در توضیح گزارش خود می‌گوید افزایش فضای نمایشی در کنار نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ کارآیی گوشی را افزایش داده و مولتی‌تسکینگ، تماشای ویدیو و بررسی نوتیفیکیشن‌ها را ساده‌تر می‌کند. به علاوه وجود حالت جدید شب (Night Mode) با فیلتر رنگ آبی به کاربران امکان می‌دهد میزان نور آبی نمایشگر را برای تماشای بهتر تصویر در شب و بهتر شدن خواب‌شان، کاهش دهند.
گلکسی نوت ۸ از روز ۱۵ سپتامبر برای فروش عرضه خواهد شد.