تاپ خبر۲۴: در نشست مشترک مدیران بانک مسکن و دنسکه بانک دانمارک بر تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه های صنعت بیمه و بازار سرمایه تاکید شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن در این نشست مشترک که با حضور ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن برگزار شد؛ […]

تاپ خبر۲۴: در نشست مشترک مدیران بانک مسکن و دنسکه بانک دانمارک بر تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه های صنعت بیمه و بازار سرمایه تاکید شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن در این نشست مشترک که با حضور ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن برگزار شد؛ رحیمی‌انارکی به توصیف تاریخچه و حوزه‌های فعالیت بانک مسکن پرداخت و گفت: با توجه به اتخاذ رویکرد توسعه ای بانک در بخش مسکن و ساختمان، ماموریت و استراتژی بانک مسکن در حال تغییر و تحول است.
تورگنی کروک (TorgnyKrook) و کارستن استرویبرگ (KarstenStroyberg) که به نمایندگی از بانک دانمارکی در این جلسه حضور داشتند خاطرنشان کردند: ایران دارای ظرفیت بسیار بالا برای سرمایه‌گذاری خارجی است و دنسکه بانک بسیار مشتاق است که در دوران پساتحریم همکاری‌های خود را با بانک مسکن در حوزه‌های مشترک نظیر هلدینگ مالی و هلدینگ ساختمان و همچنین امور توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری گسترش دهد.
نمایندگان دنسکه بانک با اعلام رضایت از نتایج این ملاقات، اظهار امیدواری کردند پس از رفع تحریم ها در آینده ای نزدیک، دو بانک به عنوان شرکای تجاری، ضمن برقراری روابط کارگزاری در حوزه‌های مختلف از جمله صندوق املاک لیزینگ مسکن و صنعت بیمه به فعالیت بپردازند و این امکان را فراهم کنند تا هلدینگ‌های مالی و ساختمان بانک مسکن نیز بتوانند از خدمات مشاوره‌ای و تجارب این بانک بهره‌برداری کنند.
گفتنی است، گروه دنسکه بانک در تاریخ ۵ اکتبر ۱۸۷۱ تاسیس شد، ستاد مرکزی بانک در کپنهاگ دانمارک بوده و در ۱۵ کشور در بازارهای بین‌المللی به ارایه خدمات مالی می‌پردازد. این بانک بزرگترین بانک دانمارک است و نقش محوری در بازارهای مالی شمال اروپا ایفا می‌کند. گروه دنسکه بانک عمده فعالیت‌های خود را بر بانکداری خرد و ارایه خدماتی مانند بیمه، فاینانس رهنی، مدیریت دارایی و خدمات لیزینگ و املاک متمرکز کرده است.