تاپ خبر۲۴: کیفیت تصویر، مهم‌ترین اولویت برای هر خریدار تلویزیون است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که حتی قیمت را به رده دوم اولویت‌ها می‌فرستد. در این زمینه معمولا مردم به تعداد پیکسل‌های تلویزیون‌ها توجه می‌کنند، اما امروزه شاخص‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت تصویر، باید مورد توجه قرار گیرند. سامسونگ در تلویزیون‌های SUHD 2016 […]

تاپ خبر۲۴: کیفیت تصویر، مهم‌ترین اولویت برای هر خریدار تلویزیون است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که حتی قیمت را به رده دوم اولویت‌ها می‌فرستد.

در این زمینه معمولا مردم به تعداد پیکسل‌های تلویزیون‌ها توجه می‌کنند، اما امروزه شاخص‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت تصویر، باید مورد توجه قرار گیرند.
سامسونگ در تلویزیون‌های SUHD 2016 خود برای افزایش کیفیت تصویر، هشت میلیون پیکسل صفحه نمایش را با سه فناوری ذرات کوانتومی (Quantum Dot) با سیستم تولید رنگ ۱۰ بیتی، دامنه دینامیکی بالا (HDR) و پنل فوق مشکی (Ultra Black Panel) همراه کرده است تا به سطح بالایی از کیفیت دست یابد.
تولید رنگ در تلویزیون‌های SUHD به لطف ذرات بسیار ریز کوانتوم دات اتفاق می‌افتد، البته این تنها ویژگی ذرات کوانتوم دات نیست و این لایه کارهای بیشتری نیز انجام می‌دهد. یکی از این کارها ایجاد درخشندگی بیشتر است، برخلاف سایر تلویزیون‌های موجود در بازار، خبری از فسفر زرد در SUHDهای سامسونگ نیست و این تلویزیون‌ها برای ایجاد درخشندگی از همان ذرات ریز کوانتوم دات استفاده می‌کنند.
سیستم ۱۰ بیتی در کنار ذرات کوانتومی ترکیب برنده را به وجود می‌آورد. هرکدام از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی می‌توانند ۱۰۲۴ رنگ دیگر تولید کنند که با یک حساب ساده به این نتیجه می‌رسیم که SUHDهای سال ۲۰۱۶ سامسونگ بیش از یک میلیارد رنگ تولید می‌کنند. این سمفونی رنگی میلیاردی در کنار میزان روشنایی و درخشندگی ۲.۵ برابریتصویر به نسبت سایر تلویزیون‌ها باعث می‌شود به جای دیدن تصاویر در آنها زندگی و لحظه‌ها را بیش از هر زمان دیگری حس کنید.
در حال حاضر فناوری‌هایی مشابه کوانتوم دات در بازار وجود دارد که ویژگی‌های شبیه به آن دارند، البته با این تفاوت که تمام فناوری‌های دیگر موجود در بازار برای محیط زیست خطرناک هستند و به آن آسیب می‌رسانند چرا که در آن‌ها از ماده سمی کادمیوم استفاده شدهکه هم برای طبیعت و هم برای انسان خطرناک است. محققان سامسونگ در کوانتوم دات از ترکیب خاص و منحصر‌به‌فردی استفاده کرده‌اند که عاری از هرگونه ماده سمی کادمیوم است. این ترکیب خاص هیچ‌گونه خطری برای طبیعت و کاربران ندارد.
تفکیک رنگ‌های مشابه در تلویزیون‌های SUHDسال ۲۰۱۶ سامسونگ بیش از هر زمان دیگری دقیق شده. این تفکیک دقیق به خاطر استفاده از فناوری دامنه دینامیکی بالا (HDR) در این تلویزیون‌هاست.روشنایی صفحه نمایش در صنعت تلویزیون‌ها با واحد nit سنجیده می‌شود، در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ به لطف فناوری HDR این عدد به بیشترین میزان خود یعنی ۱۰۰۰ نیت رسیده. این فناوری تفکیک بهتر رنگ‌های تیره را در نواحی تاریک و رنگ‌های روشن را در نواحی پرنور سبب می‌شود. فناوری HDR با الگو برداری از میزان روشنایی که چشم انسان قادر به دیدن آن است وارد دنیای تلویزیون‌های سامسونگ شده تا تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و تصاویر باکیفیت بیش از هر زمان دیگری چشمان شما را نوازش کنند.
ضمانت تصاویر باکیفیت برعهده فناوری‌های ذرات کوانتومی و دامنه دینامیکی بالاست و افزایش کاربردپذیری و تجربه بصری بهتر برای کاربر در اثر استفاده از فناوری پنل فوق مشکی به وجود می‌آید. سامسونگ با الهام گرفتن از الگوی چشم پروانه، پنلی فوق مشکی طراحی کرده که نور با برخورد به آن به‌جای منعکس شدن در چشم کاربر، توسط پنل جذب یا منحرف می‌شود و کاربر هیچ‌گونه مشکلی با نورهای محیطی در هنگام دیدن تلویزیون نخواهد داشت. به این ترتیب نه‌تنها تصاویر با رنگ‌های زنده‌تر و باکیفیت‌تری می‌بینید، بلکه هنگام تماشای تلویزیون در خانه دیگر نیازی به تاریک کردن محیط نیست چرا که نور محیطی هیچ‌گونه خللی در حظ بصری شما وارد نمی‌کند.