تاپ خبر24:دکتر سارا فخریان، معاون بانکداری شرکتی و تجاری بانک آینده، در کنگره بین المللی سرطان ژنومیکس با اشاره به اقدامات بانک آینده در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و دارویی جهت‌گیری جدید این بانک در راستای کمک به پیشگیری از سرطان در کشور را مطرح کرد.  
 

دکتر فخریان در دومین روز از این کنگره در سالن اجلاس سران گفت: سیاست‌ها و ‌تلاش‌های فعالان پیش‌گیری از سرطان زمانی به اهداف خود نایل می‌شود که تمام بخش‌های ذی‌ربط، از جمله «اقتصاد سرطان» به‌درستی ایفای نقش کنند. در زیست‌بوم اقتصاد سرطان، بانک‌ها امکان تامین مالی از طریق روش‌های نوین، صندوق‌ها و ابزارهای بازار سرمایه را دارند. بانک آینده افتخار دارد آمادگی خود برای حمایت از فعالان و کسب و کارهای مرتبط با پیشگیری از سرطان را کمافی‌السابق اعلام نماید.

وی با اشاره به اینکه بانک آینده طی سال‌های گذشته حامی شرکت‌های تولیدکننده دارو بوده؛ اعلام‌ کرد: این بانک برای تاسیس، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید کارخانه‌های دارویی، و تامین سرمایه در گردش آنها بیش از ۱٫۸ همت تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت کرده است. این اقدام در راستای سیاست کلان بانک مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده صورت گرفته است. به‌عنوان نمونه، صرفا در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱٫۱ همت توسط این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تسهیلات پرداخت شده است.
فخریان در تبیین انگیزه بانک آینده برای مشارکت همه‌جانبه در برگزاری این کنگره، گفت: عملکرد سالیان گذشته بانک‌، موید همکاری در تامین مالی بخش درمان سرطان بوده؛ در حالی‌که وجه تمایز این کنگره، پیشگیری از سرطان و کاهش آلام ناشی از ابتلا بدان و هزینه‌های بسیار درمان آن است.
وی گفت: بانک آینده اثبات کرده که همواره در شرایط دشوار، متحد استراتژیک برنامه‌ریزان و فعالان حوزه سلامت و درمان است. به‌عنوان نمونه، در مقطع حساس ورود ویروس کرونا به کشور در سال ۱۳۹۸، که هنوز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد ظرفیت پذیرش و تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا بودند، بانک‌آینده مهم‌ترین مرکز درآمدی خود یعنی«مجموعه ایران‌مال» را که در مالکیت ۱۰۰ درصدی‌اش بود، تبدیل به بیمارستان ۳.۰۰۰ تختخوابی با امکانات مراقبت‌های ویژه و نقاهتگاه بیماران کرونایی کرد. همزمان با جهت‌گیری وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاربری مجموعه ایران مال را به مرکز واکسیناسیون تغییر داد.
فخریان در ادامه ویژگی برجسته بانک‌ها را پرداختن به جنبه‌های مختلف اقتصادی ذی‌نفعان یک موضوع دانست و گفت: به عنوان نمونه، در مقوله اقتصاد کرونا، صرفا استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی و پرداخت تسهیلات برای خرید و ساخت تجهیزات بیمارستانی مورد نظر قرار نگرفت؛ بلکه کادر درمان و کسب و کارهای آسیب‌دیده نیز مورد توجه قرار گرفتند. در همین راستا بانک آینده به پاس قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، در قالب «طرح فرشتگان سلامت» به بیش از ۵۰هزار نفر از کادر درمان در ۳۵۶ بیمارستان مرجع کرونا، تسهیلات ارزان قیمت با شرایط ساده و بدون ضامن پرداخت کرد. همچنین، با اعطای تسهیلات با نرخ پایین، به حدود ۷۰۰ بنگاه اقتصادی کمک کرد تا در دوران رکود اقتصادی کرونا، میزان اشتغال خود را حفظ کنند. حتی، افرادی که درآمدشان کاهش یافته بود، از نظر دور نماندند و تحت عنوان کمک‌معیشتی، به بیش از ۱۴هزار مستاجر، تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد.
وی در پایان گفت: امیدواریم همت‌جمعی و هم‌افزایی اشخاص و‌ بخش‌های مختلف حاضر در این کنگره، باعث شود هموطنان‌مان در آینده، کمتر درگیر مصائب اقتصاد سرطان شوند.