تاپ خبر۲۴: بر اساس «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ۱۰۰-IMI» در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، بانک کارآفرین از نظر شاخص «بازدهی فروش»، رتبه نخست را در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری کسب کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در هجدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که روز سه شنبه […]

تاپ خبر۲۴: بر اساس «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ۱۰۰-IMI» در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، بانک کارآفرین از نظر شاخص «بازدهی فروش»، رتبه نخست را در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری کسب کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در هجدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که روز سه شنبه ششم بهمن با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، قائم مقام سازمان گسترش صنایع و مدیران و مدیران شرکت‌های برتر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بانک کارآفرین برای دومین سال پیاپی موفق به کسب عنوان رتبه نخست از نظر شاخص بازدهی فروش در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری شد.

منظور از بازده فروش، حاصل تقسیم سود قبل از کسر مالیات شرکت بر میزان فروش شرکت است و متوسط سود شرکت حاصل از هر ریال فروش را نشان می‎دهد.

گفتنی است همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر کشور از ۱۸ سال پیش و هر ساله برمبنای شاخص‎هایی چون شاخص‌های اندازه و رشد شرکت (فروش، رشد فروش، فروش سرانه، ارزش افزوده، دارایی، رشد دارایی، تعداد کارکنان و رشد اشتغال)، شاخص‌های سودآوری و عملکرد (سودآوری، رشد سود، بازده فروش، بازده دارایی، بازده ارزش ویژه، گردش دارایی، نسبت مالکانه، شاخص‌های صادرات (صادرات، صادرات سرانه، رشد صادرات و نسبت صادرات به فروش، شاخص‌های نقدینگی (نسبت جاری، نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به فروش و نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به سود عملیاتی)، شاخص‌های بدهی‌ (نسبت بدهی، نسبت پوشش هزینه بهره) و شاخص‌های بازار (ارزش بازار، بازده بازار، حقوق صاحبان سهام و نسبت P/E، نسبت P/B) شرکت‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

شایان ذکر است هجدهمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی (۱۰۰-IMI) با هدف شفاف‌سازی فضای کسب و کار کشور و گسترش رقابت‌ بین شرکت‌های ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود. این رتبه‌بندی به سازمان‌های حاکمیتی و سیاستگذاران اقتصادی در تحلیل روند اقتصادی کشور، رشد رقابت در بخش‌های دولتی و خصوصی و در نهایت، اجرای سیاست‌های اصلاحی و تعیین راهبردهای آینده شرکت‌ها کمک‌های ارزنده‌ای می‌کند.

بر اساس این گزارش، هدف از رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ، شفاف‌سازی فضای کسب و کار، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و گسترش فضای رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی است. رتبه‌بندی ۱۰۰-IMI به بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کند تا از جایگاه خود بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور آگاه شوند و نیز درباره وضعیت خود با رقیبان، شناخت دقیقی پیدا کنند و آثار فعالیت شان را بر وضعیت رقابتی خود مشاهده کنند.

شایان ذکر است این رتبه‌بندی به شرکت‌ها در توسعه برند ملی و بین‌المللی آنان کمک کرده و شرکت‌های برتر در این رتبه‌بندی با قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر ایران، شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقا می‌دهند. روند رتبه‌بندی در سال‌های مختلف، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تحلیل‌گران مالی و استراتژیک شرکت می‌دهد که منابع موثقی برای تدوین استراتژی‌های شرکت خواهند بود.