تاپ خبر۲۴: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه فارس گفت: کارآفرینان و تولید کنندگان سرمایه های انسانی کشور هستند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی در آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه استان ، کارفرمایان را افرادی خطاب کرد که […]

تاپ خبر۲۴: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه فارس گفت: کارآفرینان و تولید کنندگان سرمایه های انسانی کشور هستند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی در آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه استان ، کارفرمایان را افرادی خطاب کرد که در شرایط سخت و بحرانی کشور علی رغم نابخردی های بسیار استقامت کردند و اجازه ندادند امید در کشور خاموش شود.
وی عنوان داشت:اساس کار پیامبر اکرم(ص)نیز تامین اجتماعی بود چراکه وی نسبت به ایجاد امنیت خاطر برای مردم توجه ویژه ای داشت.همانگونه که اساس کار تامین اجتماعی ایجاد امنیت برای مردم است.
دکتر اعتصامی کارگران را ولی نعمتان و کارآفرینان و تولیدکنندگان را سرمایه های انسانی دانست و عنوان کرد: هرکس به این قشر جفا کند به خود جفا کرده است .
وی اعتماد و صداقت را مولفه ها ی اصلی سرمایه اجتماعی عنوان کرد و اظهارداشت: باید به خود گوشزد کنیم که آیا توانسته ایم این سرمایه اجتماعی را تامین کنیم یا خیر؟
دکتر اعتصامی ادامه داد: طبق ماده ۳۱ برنامه پنجم کسی حق ندارد تعهدی برای سازمانی ایجاد کند بدون اینکه بار مالی آن را در نظر بگیرد. این خلاف قانون است. لذا انتظار می رود یک همدلی کامل بین این قشرو گروه تولید ایجاد شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بر واگذاری کارها بر مردم تأکید کرد و اذعان داشت: دبیرخانه شرکای اجتماعی را راه اندازی کردیم تا با جمع کردن نمایندگانی از همه تشکل ها گرد هم بخش خصوصی را در تصمیم ها مشارکت دهیم.
سرپرست استانداری فارس نیز در ادامه بر لزوم مشتری مداری تاکید کرد و اظهارداشت: نیروهای انسانی کار که بیمه شده اند صاحبان اصلی مشاغل هستند و باید تکریم شوند.
رضاییان وجود تامین اجتماعی را مربوط به اشخاص و بخش خصوصی دانست و افزود:هیچ نهاد و ارگانی حق ندارد برای بخش خصوصی تعهدی ایجاد کند و بار مالی را برای آن در نظر نگیرد. بلکه این دستگا ها خدمت گزار مردم بوده و باید بر مشتری مداری تاکید داشته باشند.
سرپرست استانداری فارس افزود:تامین اجتماعی امانت دار مردم است و آینده بازنشستگان را می سازد پس دائما باید منابع مالی آن روبه افزایش باشد .
رضاییان همچنین در پایان خواستار افزایش فضای بیمارستانی متناسب با جمعیت استان شد و بر لزوم افزایش بیمارستان و توجه به خدمات درمان بیمه شدگان تأکید کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس از این سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یاد کرد که منابع مالی آن از طریق حق بیمه های پرداختی کارفرمایان تامین می شود.
عبدالکریم نباتی افزود: ما در استان کارفرمایان بسیاری داریم که تعداد زیادی از آنها تعهدات مالی خود را به موقع پرداخت می کنند اما امروز چند نفر از برترین ها معرفی خواهند شد تا الگویی برای سایرین باشند.
وی همچنین در ادامه تأکیدکرد: فرهنگ بیمه در جامعه ما به خوبی مورد قبول افراد قرار گرفته است به گونه ای که فرد برای شاغل شدن قبل از پرسیدن راجع به دستمزد از پرداخت حق بیمه سخن می گویدو نگران آینده خود است.لذا ما امانت دار مردم هستیم و وظیفه ما در این راستا تعامل با کارفرمایان است ودر این میان با بخش خصوصی،اتاق بازرگانی و انجمن های صنفی تعامل لازم را داریم.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس همچنین به روند تسهیل امور بیمه اشاره و تاکید کرد:در گذشته برای استعلام گرفتن از اتاق بازرگانی ۱۵ الی ۳۰ روز زمان لازم بود در حالی که امروز این اقدام ظرف یک روز انجام می شود.
نباتی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی متعلق به قشر آسیب پذیر جامعه است اذعان داشت: تامین اجتماعی استان مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان را از پنجم تا بیست و پنجم هرماه به ۱۱۱ هزار خانوار مستمری بگیر پرداخت می کند.
در ادامه فریدون فرقانی رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز نیز طی سخنانی به عنوان نماینده بخش خصوصی گفت: در سال همدلی و همزبانی به معنای واقعی کلمه توانسته ایم همدل و همزبان شویم.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز با اشاره به معوقه های برخی کارفرمایان در پرداخت حق بیمه کارگران شان گفت: در این رهگذر باید به شرایطی که در آن قرار گرفته ایم نگاه کنیم،تحریم،تورم و رکودها توان بخش خصوصی را سلب کرده است.
وی افزود: کارفرماها به صورت مستقیم با تامین اجتماعی ارتباط دارند و بیمه را جزء ضروریات کارشان می دانند .
فرقانی ادامه داد:در این راستا بخش خصوصی خود را متعهد می داند که نسبت به تعهداتش انجام وظیفه کند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از چهار کارفرمای برتر به عنوان نمونه تجلیل و قدردانی شد.