تاپ خبر۲۴: چهارمین جشنواره نفت و رسانه مردادماه سال جاری و همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از دبیرخانه چهارمین جشنواره نفت و رسانه، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به منظور توسعه تعامل با رسانه¬های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری¬ها و… و نیز قدردانی از تلاش و همت […]

تاپ خبر۲۴: چهارمین جشنواره نفت و رسانه مردادماه سال جاری و همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از دبیرخانه چهارمین جشنواره نفت و رسانه، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به منظور توسعه تعامل با رسانه¬های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری¬ها و… و نیز قدردانی از تلاش و همت کوشندگان عرصه رسانه چهارمین جشنواره نفت و رسانه را در مردادماه سال جاری برگزار می¬کند.
بر اساس فراخوان جشنواره، پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در ۱۰ رشته: سرمقاله و یادداشت، گفتگو، نقد، خبر، گزارش خبری، گزارش تحلیلی- توصیفی- تحقیقی، عکس، طنز و کاریکاتور، تیتر و مقاله با آثار خود در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
بیشترین تعداد آثار دریافتی متعلق به نشریات و بخش خبر است. با توجه به اینکه هر شرکت‌کننده تنها با ۳ اثر از بین ۱۰ رشته می‌تواند در این جشنواره شرکت کند، ۳ اثر برتر شرکت‌کنندگانی که بیش از این تعداد، اثر برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند، بر اساس نظر هیات داوران در جشنواره شرکت داده می‌شود.
شرکت‌کنندگان برای کسب عنوان برگزیده، بایستی در بخش سرمقاله و یادداشت ۵۰ امتیاز، در بخش گفتگو ۸۰ امتیاز، در بخش نقد ۷۰ امتیاز، در بخش خبر ۵۰ امتیاز، در بخش گزارش خبری ۶۰ امتیاز، در بخش گزارش تحلیلی-توصیفی-تحقیقی ۸۰ امتیاز، در بخش عکس ۶۰ امتیاز، در بخش طنز و کاریکاتور ۷۰ امتیاز ، در بخش تیتر ۸۰ امتیاز و در بخش مقاله ۱۳۰ امتیاز کسب کنند.

داوری‌ حرفه‌ای از امتیازات این جشنواره است
داوری آثار در این جشنواره در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام می‌شود که داوری مقدماتی حدود ۴۰۰ اثر ارسالی به این دبیرخانه انجام شده و آثار برای داوری نهایی به هیات داوران ارجاع شده‌است.
بر اساس این گزارش، در انتخاب داور، تسلط به مباحث مربوط به خبرنویسی و همچنین صنعت نفت همزمان مدنظر قرار گرفته و داوران بر این اساس انتخاب شده‌اند.
منصور بی‌طرف، محمدصادق جنان‌صفت، دکتر یونس شکرخواه، دکتر مهدی عسلی و سعید خوشرو داوران این جشنواره هستند.
پس از انجام داوری نهایی از برگزیدگان چهارمین جشنواره نفت و رسانه طی مراسمی همزمان با روز خبرنگار تقدیر خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از معیارهای امتیازدهی و… به سایت جشنواره به آدرس: www.oilfestival.ir/media مراجعه کنند.