تاپ خبر۲۴:آشپزی راحت و سریع در ماه رمضان و طبخ غذا بدون انتشار بو و ایجاد مزاحمت برای افراد روزه‌دار، از مهم‌ترین خواسته‌های کسانی است که در این ماه برای خود و اعضای خانواده‌شان آشپزی می‌کنند. علاوه‌بر این، اگرچه مایکروفرهای امروزی، چنین امکاناتی را به سادگی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند و طبخ سریع و […]

تاپ خبر۲۴:آشپزی راحت و سریع در ماه رمضان و طبخ غذا بدون انتشار بو و ایجاد مزاحمت برای افراد روزه‌دار، از مهم‌ترین خواسته‌های کسانی است که در این ماه برای خود و اعضای خانواده‌شان آشپزی می‌کنند.

علاوه‌بر این، اگرچه مایکروفرهای امروزی، چنین امکاناتی را به سادگی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند و طبخ سریع و بدون بوی غذا را ممکن می‌کنند، اما کمتر کسی با مایکروفر آشپزی می‌کند و هنوز کاربرد آن‌ها از گرم کردن غذا یا یخ‌زدایی فراتر نرفته است. درحالی که می‌توان به کمک این دستگاه‌ها، به‌آسانی و ظرف مدت کمی، غذاهایی طبخ کرد که کیفیت آن‌ها با کیفیت غذاهای طبخ شده توسط رستوران‌ها و آشپزهای حرفه‌ای، تفاوتی نمی‌کند. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی طبخ تعدادی از غذاهای پرطرفدار در ماه مبارک رمضان، توسط مایکروفر سامسونگ سامی ۱۴، که از سوی کلاس آشپزی سامسونگ، تهیه شده‌اند.
شله‌زرد
از جمله غذاهای پرطرفدار در ماه رمضان،‌شله‌زرد است. هر زمانی که تصمیم به درست کردن شله‌زرد گرفتید، از ۲۴ ساعت قبل برنج را خیس کنید و به آن کمی نمک بزنید، اگرچه برای طبخ، زمان زیادی احتیاج ندارید. چراکه «سامی ۱۴» با جدیدترین فن‌آوری هات‌بلاست (Hot Blast) ودمیدن مستقیم و پر‌قدرت هوای داغ، زمان طبخ غذا را نسبت به مایکروفرهای معمولی، ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. برای طبخ شله‌زرد به اندازه چهار نفر، ۱۰۰ گرم گلاب و خلال بادام، ۵۰ گرم کره، ۱۵۰ گرم زعفران دم‌کرده، ۳۰۰ گرم شکر، ۴۰۰ گرم برنج نیم‌دانه، ۱۰۰۰ گرم آب و یک حبه هل نیاز دارید. پس از آماده کردن مواد اولیه،‌ آب و برنج را مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۵ دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات داخل مایکروفر سامی ۱۴ بگذارید. پس از بیرون آوردن مخلوط آب و برنج از مایکروفر،‌ تنها یک مرحله ساده دیگر تا آماده شدن شله‌زرد شما باقی است. شکر، هل، ‌زعفران و کره را به ظرف اضافه کنید و آن را بار دیگر با قدرت ۹۰۰ وات، این‌بار به مدت ۳۰ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. پس از پایان این زمان، تنها یک کار دیگر باید انجام دهید: تزئین شله‌زرد!
حلیم
حلیم، غذای سنتی ماه رمضان است. غذایی که بدون آن انگار روزه روزه‌دار‌ها به افطار نمی‌رسد! اما صف‌های طولانی دم افطار برای خرید حلیم هم برای خود داستانی دیگر است. داستانی که می‌توان از آن، به کمک مایکروفر سامسونگ و درست کردن حلیم در خانه، فرار کرد. مایکروفر سامی ۱۴ سامسونگ، با بزرگ‌تر شدن فن دستگاه، افزایش قدرت تا ۲۵۰۰ وات و همچنین داشتن دو منوی دستی و خودکار، آشپزی را چه برای حرفه‌ای‌ها و چه افرادی معمولی، آسان کرده است. برای درست کردن حلیم به اندازه چهار نفر، به ۲۰۰ گرم سینه بوقلمون، ۱۰۰ گرم گندم بلغور، سه لیوان آب جوش و ۲۰ گرم کره احتیاج دارید. میزان شکر، دارچین و نمک حلیم را هم می‌توانید بسته به ذائقه خود و خانواده‌تان کم یا زیاد کنید. قدم اول برای درست کردن حلیم، مخلوط کردن همه مواد با دو لیوان آب جوش در داخل قابلمه پیرکس و قرار دادن آن در دستگاه است. در قدم بعدی کافی است تا قدرت مایکروفر «سامی ۱۴» را روی ۹۰۰ وات تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید. تا همین‌جا بخش عمده‌ای از کار انجام شده است. برای قدم بعدی کافی است تا همه مواد رو خوب بکوبید و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. ظرف را داخل دستگاه قرار دهید و قدرت را روی ۸۰۰ وات تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه بعد، تنها کاری که باید برای خوردن حلیم انجام دهید، افزودن شکر و کمی صبر برای خنک شدن آن است.
نان گردویی
در ماه مبارک رمضان، بازار انواع شیرینی‌جات نیز داغ است. چراکه شیرینی‌‌های می‌توانند به‌سرعت قند از دست رفته به دلیل ساعت‌های طولانی روزه‌داری و نخوردن غذا را جبران کنند. مایکروفر «سامی ۱۴» با داشتن ویژگی هات‌بلاست (Hot Blast) که با دمیدن مستقیم و پر قدرت هوای داغ، ظاهر غذا را برشته می‌کند و درون آن را آبدار نگه می‌دارد، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به‌سادگی در خانه خود و بدون نیاز به اجاق فر، شیرینی‌پزی کنند. برای تهیه نان گردویی به شش عدد زرده تخم‌مرغ، ۲۵۰ گرم مغز گردوی پودرشده، شش قاشق سوپ‌خوری شکر و وانیل به اندازه نصف قاشق چای‌خوری احتیاج خواهید داشت. درست کردن شیرینی در مایکروفر، با طبخ غذا اندکی فرق دارد و باید از کانوکشن دستگاه استفاده کنید. اما قبل از آن زرده‌‌های تخم‌مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید و آن را به اندازه‌ای هم بزنید که کاملاً سفت و سفید شود. سپس گردوی خردشده را به آن اضافه کنید و باز آن را هم بزنید تا مخلوط یکدست و مایه شیرینی آماده شود. حالا باید ابتدا کف ظرف مخصوص شیرینی‌پزی را روغن بزنید و گلوله‌های کوچکی از مایه شیرینی را با فاصله روی آن قرار دهید. کانوکشن دستگاه را به مدت ۱۵ دقیقه روی درجه ۱۸۰ تنظیم کنید. تا آماده شدن شیرینی، دم کردن چای یادتان نرود.
لازم به ذکر است که کلاس آشپزی سامسونگ، کارگاهی است که در آن آشپزی به وسیله لوازم خانگی سامسونگ، توسط اساتید و آشپزهای مجرب آموزش داده می‌شود. این کلاس در تهران به نشانی خیابان شریعتی، حدفاصل ظفر و دوراهی قلهک، کوچه پورمشکانی، پلاک ۴۶، طبقه دوم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماس با این آموزشگاه با تلفن ۲ -۲۶۷۰۰۱۳۰ تماس حاصل کنند.