تاپ خبر۲۴:غلامحسین حسینی در نشست خبری ا مروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گردشگری بالطبع مسائل سیاسی و اجتماعی در حال دوران گذر است اظهار داشت: این صنعت می‌تواند ناجی اقتصاد کشور باشد و توانسته است در یکی دو سال اخیر یکی از با ارزش افزوده‌ترین صنایع محسوب شود. وی اضافه کرد: به […]

تاپ خبر۲۴:غلامحسین حسینی در نشست خبری ا مروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گردشگری بالطبع مسائل سیاسی و اجتماعی در حال دوران گذر است اظهار داشت: این صنعت می‌تواند ناجی اقتصاد کشور باشد و توانسته است در یکی دو سال اخیر یکی از با ارزش افزوده‌ترین صنایع محسوب شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل نیاز است که در کشور فضاهای کسب و کار متناسب با این تغییرات تغییر کند و با افزایش تقاضاها متناسب باشد.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم اقتصاد مبتنی بر گردشگری که متناسب با اقتصاد مقاومتی است، رونق بیشتری بگیرد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ شرکت استانی داریم که مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه چند سال پیش تصمیم گرفته شده ۶۰ هتل ساخته شود اما متأسفانه این پروژه‌ها به انجام نرسید، یادآور شد: دو هتل مربوط به شرکت فروخته شده است و در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمامی داریم که در بخش خصوصی به صورت شراکت برنامه اتمام داشتیم و برخی از آنها منتج به ایجاد پرونده‌های حقوقی شده است.

وی اضافه کرد: در مورد طرح‌هایی که بدون طرح توجیه اقتصادی بودند ما خیلی سماجت نداریم ولی در مورد طرح‌های دارای توجیح اقتصادی به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. پروژه‌های ما حدود ۷ سال از عمرشان می‌گذرد اما حداکثر پیشرفت فیزیکی‌شان ۷تا ۱۰ درصد است.

حسینی با بیان اینکه سه طرح خوب در نظر داریم که جزو طرح‌های مزیت‌دار ما محسوب می‌شوند، گفت: شرکت ما به تبع اقدام سال ۹۰ و مزایده‌ای که توسط سازمان خصوصی سازی انجام شد مقداری در لاک خود فرو رفت که خوشبختانه درنیمه دوم سال ۹۳ پرونده واگذاری شرکت به بخش خصوصی ابطال شد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه کسی مخالف واگذاری به بخش خصوصی نیست اما ارزشگذاری شرکت بسیار ناصحیح بود و ما مصّر بودیم تدبیر اساسی در این زمینه شود خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما ثبت گروه‌های لاله است که در حال انجام است و سعی کردیم با وجود محدودیت‌ها، نگاه توسعه خدمات و توسعه خصوصی داشته باشیم. که در همین راستا ابتدای تابستان امسال بهره برداری از هتل تاریخی بیستون کرمانشاه را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: پرونده‌ای داشتیم که یک شرکت سه زمین ما را گودبرداری کرده بود و برای این کار ۱۰۰ میلیون تومان مصرف کرده بود اما به دلیل قرارداد ضعیفی که نوشته شده بود شرکت ما ۱۷۸ میلیارد تومان با رأی قطعی باید به آن شرکت می‌پرداخت که خوشبختانه در اسفند ۹۳ این حکم به دستور رئیس قوه قضاییه ابطال شد و این پروژه که پرونده سودجویی و براساس بنیه ضعیف قراردادی نوشته شده بود، شرکت را با یک تهدید جدی روبرو می‌کرد ابطال شد.

حسینی یادآور شد: برنامه کوتاه مدت بهره برداری از اماکن گردشگری است که امکان بهره برداری آنها توسط بهره برداران نیست. البته اگر این هتل‌ها با استانداردهای ما تطبیق داشته باشد امکان الحاق آنها به گروه هتل‌های لاله را داریم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه اولین خروجی کارهای ما ارتقای کیفیت است که در همین زمینه جایزه ملی کیفیت در بخش غذا فردا به خدمات غذایی هتل لاله اهدا می‌شود خاطرنشان کرد: در هتل لاله تهران پیش نویس قرارداد الجزایر و شاه ملعون انجام شد و همچنین حضور گاندی و دبیرکل سازمان ملل را داشتیم که در نظر داریم برهمین اساس کتاب موزه‌ای ایجاد کنیم.

وی افزود: در یک هتل ترکیه که رضا شاه دو شب برای ملاقات با آتاتورک در یک اتاق خوابیده بود که در حال حاضر از آن اتاق به عنوان موزه استفاده می‌شود و ما از این موارد زیاد داریم.