تاپ خبر۲۴ : افزایش سرعت گردش پول، افزایش دارایی نقدی، افزایش قدرت تسهیلات دهی، خروج از مدیریت بخش های نامرتبط و تمرکز بر فعالیت بانکداری، تنها بخشی از نتایج فروش اموال مازاد و خروج از بنگاه داری است و از این روست که بانک ملی ایران تنها در پنج ماه نخست امسال بیش از دو […]

تاپ خبر۲۴ : افزایش سرعت گردش پول، افزایش دارایی نقدی، افزایش قدرت تسهیلات دهی، خروج از مدیریت بخش های نامرتبط و تمرکز بر فعالیت بانکداری، تنها بخشی از نتایج فروش اموال مازاد و خروج از بنگاه داری است

و از این روست که بانک ملی ایران تنها در پنج ماه نخست امسال بیش از دو هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه و بیش از ۸۹۱ میلیارد ریال از اموال تملیکی خود را واگذار کرده است.

 

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، در سال های اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و بانک مرکزی مبنی بر کاهش بنگاه داری بانک ها، فروش شرکت ها و املاک مازاد ملکی و تملیکی مورد توجه ویژه بانک ملی ایران قرار گرفته، به طوری که این فرآیند همواره روندی صعودی طی کرده است.

در پنج ماه ابتدای امسال ۱۵۷ مورد از اموال تملیکی بانک از طریق مزایده، مذاکره و اقاله تعیین تکلیف شده است که ارزش ریالی آن به۸۹۱ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال می رسد.

این در حالی است که طی چهار سال گذشته نیز فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی در اولویت های اصلی بانک قرار داشته و در این مدت تعداد ۷۸۵ مورد از این املاک به فروش رفته است.

همچنین طی سه سال ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نیز تعداد ۶۶۱ مورد از این املاک از طریق۵۱۲ مزایده فروخته شده است که ارزش آن به پنج هزار و ۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال می رسد.

بانک ملی ایران در جهت کاهش بنگاه داری بانک ها همواره بر روان سازی مسیر واگذاری شرکت ها و املاک مازاد تاکید دارد، به طوری که تنها در سال جاری بیش از دو هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال از سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)  از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران واگذار شده است.