تاپ خبر۲۴: علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این بانک پیامی صادر کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن؛ در این پیام آمده است: بسیار خرسندم اعلام نمایم در شرایطی وارد شصتمین سالگرد تاسیس بانک صنعت و […]

تاپ خبر۲۴: علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این بانک پیامی صادر کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن؛ در این پیام آمده است:
بسیار خرسندم اعلام نمایم در شرایطی وارد شصتمین سالگرد تاسیس بانک صنعت و معدن می‏شویم که این بانک قادر بوده در کارنامه کاری خود سوابق درخشانی را ثبت نماید. رویکرد ارزش‌آفرینی و پای‌بندی به اخلاق حرفه‌ای و اعتقاد راسخ به پیشرفت و توسعه، به مجموعه این بانک توسعه ای ظرفیت و قدرتی بخشید تا در شرایط دشوار اقتصادی پرثمرترین گامها را در راستای اعتلای اهداف توسعه‏ای کشور و تعالی بخش صنعت و معدن بردارند.
در مسیر جهانی شدن اقتصادها، تنها سازمان‌هایی قادر به ادامه حیات خواهند بود که از موج های تغییرات نهراسند و با شرایط جدید کسب و کار خود هوشمندانه و آگاهانه مواجه شوند. اگر این تغییرات ، بهنگام شناسایی، مدیریت و مواجه با آن برنامه‌ریزی گردد و نسبت به ارائه خدمات و محصولات مطابق با سلایق مشتریان اقدام گردد، سازمان در مسیر پویایی خود قادر به ادامه‌ی حیات با قابلیت رقابت خواهد بود.
با توجه به این نکته که نظام بانکی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مالی در هر کشور است، باید بپذیریم که این بخش نیز از تاثیر تغییرات مبرا نبوده و دیر یا زود درگیر این دریای پرتلاطم خواهد شد. مفتخریم که بگوئیم بانک صنعت و معدن نیز همگام با تغییرات فضای کسب و کار در شبکه بانکی و برخورد هوشمندانه باتغییرات یاد شده همواره تلاش کرده جزء برترین بانکهای کشور باشد.
اولین بانک توسعه ای در چارچوب برنامه های اقتصادی کشور و ضوابط بانک مرکزی و با بکارگیری قابلیت‌های عملیات بانکداری توسعه ای- سرمایه‌گذاری در جهت توسعه اقتصادی کشور در سال ۱۳۳۵ با نام بانک‏ اعتبارات صنعتی تاسیس شد و سپس در سال های بعد بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران، بانک توسعه و سرمایه گذاری ایران، شرکت سرمایه گذاری بانک های ایران و صندوق ضمانت صنعتی تشکیل گردیدند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این بانک ها و موسسات مالی تحت نام بانک صنعت و معدن ادغام و این بانک هم اکنون با برخورداری از سرمایه انسانی متخصص ، توانمند و کارآمد و در سایه کار تیمی بستری مناسب برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی با استفاده از کلیه ظرفیت های حرفه ای و با تجربه ۶۰ ساله فراهم نموده است.
مشتریان شرکتی در بخش های صنعت ، معدن و زیرساخت بازار هدف بانک را تشکیل داده‌اند که از طریق ستاد و شبکه شعب در سراسر کشور خدمات لازم به آنها ارائه می‌گردد. کسب سهم بازار ممتاز در شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن، نشان می‌دهد که این بانک از جایگاه ویژه‌ای در تامین مالی بخش مولد اقتصاد برخوردار است.
مدیریت بهینه‌ی دارایی‌ها و بدهی‎های بانک، مدیریت مستمر ریسک ، قرار گرفتن در فهرست صد شرکت برتر طی سال‌های متمادی، کسب رتبه‏های بین‌المللی از سازمانهای معتبر رتبه بندی جهان،‌ انضباط مالی، توجه اکید به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و موفقیت‌هایی از این دست همگی گواهی بر عزم راسخ این مجموعه در راستای پیشرفت و توسعه کشور دارد.
امروز این بانک با نگاهی به ۶۰ سال گذشته پرافتخار ، چشم انداز روشنی را برای خود رسم کرده است، چشم اندازی که درآن ساختار این بانک برای انطباق با شرایط نوین ایجاد شده داخلی و بین المللی و تعامل با موسسات پیشرفته جهانی به شکلی مستمر ارتقاء می‎یابد. ایجاد نقش موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز در راستای توسعه همه جانبه کشورمان برای نیل به جایگاهی در خور شان این ملت بزرگ هدفی است که من و همکارانم در بانک صنعت و معدن دنبال می کنیم.
امروزه رفع تحریم‌ها شرایط لازم را برای توسعه فعالیت های بانکی و بانکداری الکترونیک فراهم ساخته؛ به ویژه با توجه به تسهیل ارتباطات بانکی با دیگر کشورها، امکان ورود تکنولوژی های جدید به کشور فراهم شده و فضای مناسبی برای تحول در نظام بانکی مهیا است. بانک صنعت و معدن نیز در آستانه هفتمین دهه خدمت رسانی خود،توسعه خدمات نوین و به خصوص استقرار سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) و پیاده سازی کامل آن در سال آینده را اولویت اصلی خود قرار داده تا شاهد تحول مهمی در توسعه خدمات این بانک به فعالان اقتصادی باشیم.
با اعتقاد به همراهی و پشتیبانی همیشگی حضرت حق و با تکیه بر دانش و پشتکار مجموعه‌ی بانک صنعت و معدن بر آن هستیم تا در طلیعه شصتمین سال حضور بانک صنعت و معدن در اقتصاد کشور بتوانیم همراه با دولت تدبیر و امید گام های بلند تری در مسیر توسعه پایدار و آبادانی سرزمین مان برداریم.