تاپ خبر۲۴: پیاده روی بزرگ خانوادگی شهروندان تهرانی با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و شهرداری منطقه ۱۲ به مناسبت هفته سلامت با حضور صدها شهروند پایتخت نشین و مردانی از کابینه دولت یازدهم و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، این […]

تاپ خبر۲۴: پیاده روی بزرگ خانوادگی شهروندان تهرانی با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و شهرداری منطقه ۱۲ به مناسبت هفته سلامت با حضور صدها شهروند پایتخت نشین و مردانی از کابینه دولت یازدهم و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، این مراسم با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، فانی وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان، حجت الاسلام امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران ،ملکی شهردار منطقه ۱۲ ، شجاع پوریان عضو شورای اسلامی پایتخت و رضایی رییس سازمان ورزش برگزار شد.
بر اساس این گزارش، شهروندان حاضر در این همایش ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح حرکت خود از مقابل باغ ملی را آغاز کردند و با رسیدن به میدان مشق ، آن را به اتمام رساندند تا ضمن حضور در برنامه ای شاد و مفرح و شنیدن سخنرانی مسئولین حاضر، از جوایز ویژه این برنامه ؛ ۱۰ دستگاه دوچرخه به قید قرعه نیز بهره مند شوند.
این همایش با عنوان “صبح و نشاط” و شعار “غلبه بر دیابت” در روز” ورزش و سلامت بدنی” از هفته سلامت انجام پذیرفت.
در ابتدا حجت الاسلام امرودی ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی ( علیه السلام) از جهت گیری های شهرداری در سال جدید سخن گفت و از سلامت اجتماعی ، سلامت جسمی و سلامت روحی و معنوی به عنوان مهم ترین مولفه های سلامت شهری نام برد.
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران ایجاد شهری سالم و بانشاط را به توجه عموم مردم به سلامت خویش منوط کرد و گفت: ورزش همگانی یکی از مهم ترین ابزارها برای خدمت در حوزه سلامت شهری است.
وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شهرداری تهران تمام توان خود برای ایجاد نشاط و سلامت درمیان اقشار مختلف از جمله دانش آموزان به انجام رسانده است.گواه این امر نیز نصب ست های ورزشی در دبیرستان ها ی سطح شهر تهران با الویت مدارس دخترانه است.
امرودی در بخش دیگری از اظهارات خویش از سازمان ورزش شهرداری تهران به عنوان اصلی ترین نهاد در ترویج ورزش ارزان و در دسترس نام برد و تاکید کرد: ما مدعی هستیم که شهرداری ورزش را همگانی، رایگان، قابل دسترس و با تجهیزات ارزان قیمت در دسترس عموم شهروندان قرار داده است.برای نمونه ورزش طناب زنی ، بسایر ساده و درعین حال موثر بر سلامت جسم و جان است.
وی همچنین تاکید کرد: شعار شهرداری تهران “مردم برای مردم” و در همین راستا، سلامت برای همه مردم است .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین فرصت را مغتنم شمردعه و از برنامه های این معاونت در زمینه سلامت در ایام ماه مبارک رجب سخن گفت.
به گفته امرودی، شهرداری تهران در ماه رجب در ۵ پهنه شهر تهران خدمات حوزه سلامت از جمله غربالگری ویژه مناطق فقیر نشین را در دستور کار خود قرار داه است.
مسئولین ورزش کنند، مردم هم ورزش می کنند
این برنامه با اظهارات قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه یافت.
وی که معتقد بود انجام ورزش های ساده همگانی ( به طور مثال روزی نیم ساعت پیاده روی ) می تواند تا ۲۰ دردصد افراد در معرض ابتلا به دیابت را از این خطر جسمی مصون دارد، خطاب به مردم گفت: ما باید حرفی را بزنیم که خود به آن عمل کنیم.اگر ما ( مجموعه مسئولین از رییس جمهور تا دیگر دولتمردان و …) ورزش کنند، مردم هم به تبع آن ها این امر خطیر را در برنامه زندگی خود قرار می دهند.
ویزر بهداشت در ادامه از مضرات چاقی ناشی از پرخوری و کم تحرکی زندگی شهرنشینی سخن گفت و خاطر نشان ساخت: بدن انسان همواره به ورزش نیازمند است.من چند روز پیش خدمت یکی از مراجه عظام بودم که بیش از ۹۰ سال عمر داشتند ولی تا کنون بیمار به خدمات پزشکی محتاج نشده بودند و هم ایشان، علت این امر را عمل به آداب اسلامی و استمراردر ورزش بر می شمردند.
افزایش ساعت درسی دانش آموزان در درس تربیت بدنی
در ادامه فانی وزیر آموزش و پرورش برتاثیر ورزش در امر تربیت تاکید کرد و گفت: ورزش در وزارتخانه ما جایگاه خاصی دارد چنان که طبق آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در دوره متوسطه دوم، در مجموع ۳ ساعت به درس تربیت بدنی اضافه کردیم.
وی افزود: دانش آموزان باید در ۵ ساحت اعتقادی، فناوری، اقتصادی، زیبا شناختی و تربیت بدنی ، مهارت های لازم را فرا بگیرند تا ادعا کنیم انسان هایی سالم و همه جانبه و نه تک بعدی را تربیت کرده ایم.
در این همایش که با برنامه هایی مفرح از جمله اجرای ورزش باستانی و موسیقی همراه بود، در پایان ۱۰ تن از شرکت کنندگان به قید قرعه دوچرخه هایی را به عنوان رهاورد حضور در این برنامه از آن خود کردند.
گفتنی است همایش بزرگ پیاده روی شهروندان تهرانی روز جمعه ۳ اردیبهشت ماه برگزار شد