تاپ خبر۲۴:دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی طی پیامی فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت. در پی ، متن این پیام را مشاهده می کنید . بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد هلال عید به دور قدح اشارت کرد ثواب روزه و حج قبول آن کس برد که […]

تاپ خبر۲۴:دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی طی پیامی فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت. در پی ، متن این پیام را مشاهده می کنید .

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد هلال عید به دور قدح اشارت کرد
ثواب روزه و حج قبول آن کس برد که خاک میکده عشق را زیارت کرد
(حافظ)
رمضان، مکتب عشق و معرفت حق تعالی و تزکیه و سلوک بندگان به سمت یگانه معشوق عالم است. مکتبی که مومنان با توسل به اعمال و مناسک آن هرچه آلودگی، جهل و خودبینی را در چشمه زلال پاکی و خلوص از روح و روان خود می زدایند.
نقل است از پیامبر اسلام که پروردگار جهان در حدیثی قدسی می فرماید” کُلُّ عَمَلِ ابْنِ آدَمَ لَهُ إِلَّا الصِّیَامَ فَإِنَّهُ لِی وَأَنَا أَجْزِی بِهِ” همه اعمال بنی ادم برای خود اوست ، مگر روزه که خاص من است و من پاداش آن هستم . ( الجواهر السنیه، محمدبن حسن حر عاملی)
خوشا آنان که انباز روح را از مواهب و نعمات این ضیافت انباشتند و اکنون از دل و جان با فراغ بال به استقبال پایکوبی روحانی جشن فطر می روند تا فرشتگان مقرب پروردگار، باران رحمت و گشایش را بر زندگانی ایشان فرود آورند.
اگرچه ماه رمضان به پایان رسید و خوان گسترده ضیافت الله برچیده شد، لیکن فلسفه و درون مایه رمضان که همان استغراق در معرفت ذات حق تعالی است همچنان در دسترس انسان های وارسته و رهروان راستین راه حق خواهد بود تا از آن سیراب و سرمست شوند و همانا یکی از طرق دست یازی به این موهبت الهی، خدمت به خلق خداوند است؛ چراکه پروردگار عالم خادمان بندگان زحمتکش خود را به دیده رحمت می نگرد و لطف و کرم خویش را از آنان دریغ نخواهد کرد.
ان شاءالله که ما خانواده بزرگ بانک کشاورزی، از این ماه شریف ، خوان بی بدیل و مکتب پرفیض الهی، توشه اخلاص عمل، حسن خلق و تزکیه نفس را اندوخته باشیم تا در تمام شئون زندگی و کار، این دستاورد بزرگ معنوی را سرلوحه خدمت رسانی به بندگان زحمتکش خداوند قرار دهیم و با گشودن گره از مشکلات کشاورزان ، تولیدکنندگان و کارآفرینان شریف و حمایت از تولیدات داخلی، رسالت خود را در خدمت به خلق، ایجاد امنیت غذایی و رونق اقتصاد کشاورزی کشور عزیز اسلامی مان به انجام رسانیم.
در پایان، عید سعید فطر را به شما تبریک می گویم و از درگاه خداوند متعال تندرستی، سربلندی و سعادت شما عزیزان و بانک همیشه سبزمان را مسئلت دارم.

مرتضی شهیدزاده